hoeveel stalgeld voor deze stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

hoeveel stalgeld voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 08:49

het betreft een stal met volgende faciliteiten:

-grote inloopstal (8*4) plus aangesloten stuk voor de kippen waar ik in principe mijn kasten staan heb.
-elektriciteit (licht + stopcontact) in de stal
-buiten de stal automatische drinkbak (in vriesperiodes water met de hand brengen)
-in gebouw naast stal wel stromend water, koud en heet, geen mengkraan
-aan de stal winterweide van 20*50 (in de zomer ook wel te gebruiken om te rijden, maar niet ideaal en staan regelmatig koeien in)
- daarnaast een groter stuk voor droge periodes in de winter
-daarnaast nog een gigantische weide, die in de zomer gedeeld mag gebruikt worden door de koeien en de paarden
-onbeperkt hooi en stro
-zeker drie maand per jaar geen hooi en stro nodig wegens gebruik van de grote weide
-alles zelfbediening (ook de zorg voor hun paard)

regio belgie, west vlaanderen

it_is_me

Re: hoeveel stalgeld voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:56

Wat ik mis is een rijbak of een paddock. Wat ga je doen als de weide lange tijd nat is? Verder lijkt het mij een fijne stalling. Prijs tja 75 euro?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:38

it_is_me schreef:
Wat ik mis is een rijbak of een paddock. Wat ga je doen als de weide lange tijd nat is? Verder lijkt het mij een fijne stalling. Prijs tja 75 euro?

idd, rijbak en paddock zijn er niet, ik sta er momenteel al met mijn twenter, maar dat is in ruil tegen korrels,wormenkuur en hoefsmid voor hun paard (+- 50 euro per maand)
mijn volwassen merrie moet echter weg van de huidige stal, en zou ik er graag bijhebben (waar ze nu staat heb ik de manege op een halfuurtje stappen, op de nieuwe stal is dit te ver)
ik ga vanmiddag mijn nieuwe 2 de hands trailer gaan ophalen, en kan dus wel naar pistes en dergelijke. maar zo spontaan effe een 20 minuutjes rijden kan dus idd niet meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:28

Het is allemaal wel karig hoor , ik denk dat het realistisch is om het zo te zien dat jij de stalling + weidegang krijgt in ruil voor de zorg voor hun paard , en dat je dan een prijsje af moet spreken voor het verbruik van hooi en stro van jouw paarden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:59

ik snap het idee niet... jij betaalt geen geld, en jij verzorgt hun paard?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:54

wel, momenteel sta ik er inderdaad gratis, schuilstal en onbeperkt hooi,stro, kuilmais en voordroog (laatste twee enkel als het er is)
in ruil betaal ik de brok, wormenkuren en hoefsmid (in hoefstal) voor hun paard, als ik wil mag ik er ook mee rijden enzo, maar ze is nog niet beleerd.
echter komt er normaal nog een paard bij van mij, dus heb ik dan drie paarden waar ik brok, wormenkuur en hoefsmid voor betaal, ik vroeg me af hoeveel stalgeld realistisch is om te betalen aan staleigenaar, voor het paard dat erbij komt ;).
ook omdat ik geen flauw idee heb hoeveel bv hooi en stro kost (grote balen, eigen winning)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:57

Ik zou het gewoon eens vragen aan de boer zelf , en natuurlijk ook even wat rondkijken wat je zou betalen als je in de buurt zelf je hooi / stro in moest kopen :)

Hier kost een baaltje graszaadhooi 4 euro en gewoon hooi 5 euro... wat vreet zo'n knoeperd in de winter als er niet of nauwelijks gras is , een baal per dag ? :P

Onze D-ponies eten een half baaltje hooi per pony per dag als ze verder niet op de wei staan.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:58

Meer dan 60/70 euro per maand zou ik er niet aan uit geven ;) Bij mijn vorige stal betaalde ik 80 pm en ook daar had ik geen rijbak, maar wel een paddock. Verder zelfde faciliteiten zoals water, voer etc.
Overleg eens met de mensen wat die er van zeggen, misschien vinden zij 50 pm genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:00

Duhelo schreef:
wel, momenteel sta ik er inderdaad gratis, schuilstal en onbeperkt hooi,stro, kuilmais en voordroog (laatste twee enkel als het er is)
in ruil betaal ik de brok, wormenkuren en hoefsmid (in hoefstal) voor hun paard, als ik wil mag ik er ook mee rijden enzo, maar ze is nog niet beleerd.
echter komt er normaal nog een paard bij van mij, dus heb ik dan drie paarden waar ik brok, wormenkuur en hoefsmid voor betaal, ik vroeg me af hoeveel stalgeld realistisch is om te betalen aan staleigenaar, voor het paard dat erbij komt ;).
ook omdat ik geen flauw idee heb hoeveel bv hooi en stro kost (grote balen, eigen winning)

Ohh, oké!

Aangezien alles ''zelfbediening'' is....
100 euro... (als je niks voor hun paarden hoeft te betalen, en alles zelf doet)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:04

qua vreten valt dat goed mee hoor :D
de volwassen merrie idd een klein baaltje per dag, de twee jonge krijgen bij mij onbeperkt, en eten samen ongeveer twee goede plakken van zon gigantische baal per dag, max
(ik vul de ruif helemaal vol = 3 plakken, dag erop 2 erbij, dag erop 2 erbij, dag er nog eens op is de ruif meestal bijna leeg en gaan er weer drie plakken bij)
maar dit is als ze anders niks bijkrijgen (winterwei staat geen sprietje gras meer op)
vaak krijgen ze een halve kruiwagen mais erbij, of wat voordroog, of enkele bieten, en dan doen ze wel 2 dgn met drie plakken :D.

de staleigenaar zei dat ik het eens moest rondvragen wat voor prijs gemiddeld is, ik vind dit nogal raar, vandaar dat ik het hier eens zet, wil precies niet teveel bieden ook :D

ik had ook ergens rond de 50-60 euro per maand in gedachten(dan een paard in ruil voor zorg van hun paard, en ander tegen 50 euro per maand zeg maar, als ik het al uitreken kom ik dan in totaal ook ergens op 200 euro stalgeld per maand voor 2 paarden), denk om dat voor te stellen en te zien waar we komen. heel erg bedankt allemaal!