Waar kan je een hooinet kopen met fijne mazen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Waar kan je een hooinet kopen met fijne mazen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:47

hoi,
Omdat mijn shet hoefbevangen is, zoek ik een hooinet met kleine mazen zodat hij wat langer over zijn hooi doet en dus zich minder verveelt. nu kan ik die dus nergens vinden. Het moet goede kwaliteit zijn maar niet te duur. Ik hoop dat iemand me kan helpen. andere tips tegen de verveling zijn ook welkom +:)+

Groetjes jin

Aub geen commentaar over het hoefbevang. het is nu eenmaal zo.

weet niet of het hier goed staat

Sim

Re: Waar kan je een hooinet kopen met fijne mazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:49

Bij de paardendrogist. Hebben ze hooinetten met mazen van 5x5. Of de little bit hooitas. Even googlen voor verkoopadressen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:52

Dankjewel :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:53

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:58

Bij Nicky's Keet hebben ze netten met redelijk kleine mazen , maar als je kijkt wat onze D-ponies nog uit hun netten met mazen van 3 cm halen zou ik echt daar voor gaan. Zijn wel vrij prijzig omdat het materiaal behoorlijk prijzig is... mijn weidegenootje maakt ze ook voor de hobby , zie onderschrift de aanbiedingen-pagina.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:00

Ik heb nog een nieuwe liggen, mazen zijn 3x3(geloof ik)
Hij is nog niet uit de verpakking geweest.

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:01

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:02

http://www.heunetz.de daar heb ik de mijne vandaan. En verder heb ik bij de action een aanhangernet gekocht, die aan twee kanten dichtgemaakt en ophangen aan het hek.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:03

Dubbelpost

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:06

Tamary Die laatste van rideaway is wel leuk inderdaad , heb ik over nagedacht maar daar lees je toch niet zulke enthousiaste ervaringen over van de mensen die hem hebben gekocht , echt jammer !

Ook hou ik niet van netten met knoopjes tussen de mazen , dat schuurt maar langs dat bekkie.... :n

Aanhangernet hebben ze hier ook kapot getrokken , met bijten beschadigen ze het. Met de echte dure paardennetten is er niks aan de hand dus daarom toch maar daar op over gestapt. Heb al jaren een net met 6 cm mazen maar die is echt veels te groot , morsen ze veels te veel mee en eten ze veels te snel hun hooi op.

Met mazen van 4,5 cm iets minder problemen , maar nog steeds niet ideaal.

Die van 3 cm vond ik eerst wat sneu vanwege de hele kleine mazen , maar daar kunnen ze toch ook nog prima uit eten , is meer een beetje grazen dan met kleine plukjes , eten veel rustiger en zuiniger , morsen veel minder , vertrappelen en verpiesen dus ook bijna geen hooi meer en doen er lekker lang over om het net leeg te krijgen terwijl ze er toch niet gefrustreerd door worden ofzo +:)+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:08

Tja, ik bedoel echt zon hooinet voor in een stal zeg maar. xD ik heb geen mogelijkheid om zon grote op te hangen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:10

Je hebt ook kleiner, ik heb een grote van 1,50x0,90 en een van 1x0,90.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:12

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:16

Nee 3 kg is niet heel veel. Ik voer per dag 8 kg in de winter

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:17

ow. haha. ik weet niet hoeveel ik voer aan mijn shet. maar hij moet nu kleinere porties over de hele dag verdeeld krijgen dusxd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:20

3kg is mooie hoeveelheid voor een shet. Ik heb ze 1 maat groter (5kg) gehad (versleten door nettenknager), daar passen netjes 2 plakken (klein baaltke) hooi in en fijne maat qua vullen. Ik weet niet of je kleine of grote balen hooi hebt, maar heb je kleintjes zou ik 5kg netten willen ivm makkelijk vullen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:21

Ik neem 1,5 kg per 100 kg pony. Je kan het dan eventueel nog mixen met wat stro.

Ze zijn wel even bezig voordat hij leeg is.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:22

Nouja, hij moet nu kleinere porties krijgen dus 3 kg zou wel passen, maar ik ga ff alle mogelijkheden na.xd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:23

In die netten van anderhalve meter breed die wij hebben , kun je 3 plakken naast elkaar doen dus da's juist mooi voor op stal :)
Hoef je het niet zo vaak bij te vullen (anders blijf je bezig....) en beestje heeft toch de hele dag hooi , èn het ligt zo plat mogelijk tegen de wand van de stal dus neemt heel weinig ruimte in.

We hebben ook een vierkant netje van iets van 75 x 75 cm maar dat is maar een irritant ding , pfffft.

Bovendien nog veel makkelijker en sneller bij te vullen ook :P

Ik wil echt niet meer van die lompe ronde hooinetten , drama-dingen altijd :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:23

Als je gewoon weidehooi voert moet je niet teveel voeren aan een shet. Zo zijn mijn pony's van de winter ook bevangen geworden. Flink de hooinetten volgestopt, ze kregen onbeperkt hooi en met die sneeuw bewogen ze minder, resultaat 2 bevangen pony's. Toen ben ik gaan wegen en kwam ik erachter dat ik echt fors veel te veel hooi voerde (ze mogen geloof ik tussen de 1,2 en de 1,5 van hun lichaamsgewicht aan hooi hebben). Nu voer ik graszaadhooi en kan ik meer voeren, hier zijn ze zelfs van afgevallen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:25

Ik heb het gehoord van graszaadhooi, heb het al tegen mijn ouders gezegd. maar het is in de buurt niet te koop. ik voer idd weidehooi. Ik pas hier natuurlijk mee op. maar ik kan hem beter over de hele dag geven wat hij normaal krijgt dan dat in 1x te geven

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:27

Citaat:
Aanhangernet hebben ze hier ook kapot getrokken , met bijten beschadigen ze het. Met de echte dure paardennetten is er niks aan de hand dus daarom toch maar daar op over gestapt. Heb al jaren een net met 6 cm mazen maar die is echt veels te groot , morsen ze veels te veel mee en eten ze veels te snel hun hooi op.

Tijdelijke oplossing: hooinet in het net.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:29

Jin159 schreef:
Ik heb het gehoord van graszaadhooi, heb het al tegen mijn ouders gezegd. maar het is in de buurt niet te koop. ik voer idd weidehooi. Ik pas hier natuurlijk mee op. maar ik kan hem beter over de hele dag geven wat hij normaal krijgt dan dat in 1x te geven

Goed zoeken, dan is er wel aan te komen. Ik heb ook flink gezocht, maar heb het komende jaar nu wel genoeg (moest 18 grote balen afnemen).

Anders kun je je hooi ook een half uur weken in koud water. Dan haal je ongeveer 30% van de suikers uit je hooi. Water is daarna echt heel bruin.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:30

Dat zal ik eens proberen,Dankjewel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:34

TurdusMerula : Had gekund inderdaad , maar uiteindelijk zijn we toch maar overgestapt op die dure 3 cm netten en eigenlijk hadden we dat gewoon veel eerder moeten doen :o

Ze zijn het toch wel waard nu ze er hangen , alleen aan de tijd en ergernis die andere netten kosten met het vullen en ophangen verdien je ze al terug , om nog maar niet te spreken over het hooi dat je bespaart doordat ze het niet vertrappelen. En doordat je niet meerdere keren per dag een portie hoeft te geven maar ze gewoon de hele dag doen met weinig hooi , veel fijner voor de ponies en veel fijner voor ons +:)+

Blijft idioot veel geld voor een hooinetje maar goedkoper heb ik ze echt niet kunnen vinden helaas.....materiaal is gewoon belachelijk duur.

Net in net heb ik overigens wel geprobeerd maar vond ik niet zo'n succes , ze wisten dat toch nog aardig uit te lijnen , die netten , waardoor er nog hele plukken hooi op de grond vielen bij die iets grotere mazen :P