We hebben hier 2 D-ponies staan. Hebben 3 stukken wei waar nu een 10-20 cm gras op staat denk ik.
En een dijkwei van zo'n 13 x 160 meter. De dijkwei staat vol met hoog gras en ik wil dat ze dat eerst eens opeten want dat hoge gras daar heb je natuurlijk niks aan

We hebben een stuk met stalletjes en zandpaddocks , waar vanuit dan een pad rond de hele wei loopt.
De stukken wei in het midden van dat pad , daar mogen ze normaal gesproken elke dag een paar uurtjes op anders worden ze te vet , het blijven ponies

Ze krijgen voor de rest dan hun hooinetten vol met graszaadhooi en rommelen wat langs het pad waar hier en daar nog een plukje gras staat of sprietje op komt

Met dit beleid zijn ze er goed aan , wel wat vetter dan sportmodel , maar niet dat het schandalig wordt zeg maar.
Nu met de dijkwei wil ik ze echter niet de hele wei geven want dan stampen ze alleen maar al het hoge gras plat , kakken overal , drama om op te ruimen tussen dat hoge gras en dan vreten ze het helemaal niet meer...je kent het wel

Dus heb ik besloten om in de dijkwei met prikpaaltjes / strookbegrazing te werken. Ze hadden even een weekje nodig om te mopperen , maar nu heb ik de paden afgesloten , zijn de grasjes onder de draadjes van de paddocks op , krijgen ze geen hooi meer en heb ik de stal dicht gedaan (de Fjord trok gewoon de zakken met strokorrels open om die op te gaan vreten , de plurk

Ze hebben gewoon de hele dag toegang omdat het toch maar beperkt gras is en ze dus geen hooi meer krijgen anders eten ze alleen maar dat hooi

Gisteren heb ik ze nog even aan de afwerking laten werken

Vanochtend heb ik de paaltjes dan een stukje omgezet , ik denk een metertje of 3 , en nu ZIJN ze me toch een partijtje vierkant

Is dat te gek dan , een 3 meter brede strook van een metertje of 13 breed met hoog gras , als dagrantsoen voor 2 D-ponies

Blijkbaar wel dus ik zal dat niet meer doen

Wat geven jullie je ponies dan dagelijks erbij ?