Sharif heeft dus al heel lang zand in zijn maag, ivm een uitgebreid mestonderzoek konden we daar niks aan doen maar sinds een week of 2 staat hij nu aan de paraffine.
Vorige week kwam ik erachter dat ie al een dag niet had gemest, sinds woensdag had ik geen mest meer gezien van hem, je gaat denken dat je het je verbeeld maar de volgende dag weer niks, hij was duidelijk "opgeblazen". Het was inmiddels donderdagavond en ik ben met Sharif naar de dierenarts geweest omdat ik het niet vertrouwde, inmiddels had hij ook verhoging gekregen.
Mijn eigen dierenarts was er niet en de vervanger heeft hem opgevoeld en constateerde dat er mest zat, ze heeft daar weinig van weggehaald. Ik moest doorzetten met de paraffine, toen hij vrijdag nog steeds niet gemest had, duidelijk krom stond en koorts had heb ik weer gebeld (zullen gek van me geworden zijn), kon niks aan gedaan worden en ik moest maar proberen om er meer paraffine in te krijgen (hij kreeg op dat momenn 0.25l per keer, meer is helaas niet haalbaar).
Intussen had het volgende probleem zich aangekondigd, namelijk de man die bij mij op het land de tuin verzorgd kwam aanlopen met de mededeling dat ik mijn paarden niet goed verzorg
en ze nooit voer
(moet er wel even bijzeggen dat ze om 6.30u 's morgens eten krijgen dus tegen tienen zal dat wel weg zijn). Hij had dus maar het heft in eigen hand genomen (de zoveelste keer deze zomer) en had Sharif en Polly even gezellig WIT brood gevoerd, redelijk vers weet ik uit ervaring.Ik heb deze man echter al meerdere malen verzocht mijn paarden niet te voeren en al helemaal geen brood. Mijn humeur was al niet zo goed aangezien ik al dagen met Sharif liep te dwalen en hij alleen maar zieker werdt. Ik heb wel meteen de assistent van de dierenarts gebeld en die zei dus wel dat het van dat brood kon komen en nu hij geen brood meer kreeg de verstopping wel snel weg zou zijn.
Inmiddels was het weekend ertussen gekomen en hebben mijn vriend en ik er een goed gesprek over gehad (Sharif is immers van hem) en wij waren het er wel redelijk over eens dat deze rekening voor die man mocht worden, ik zou het maandag met mijn eigen dierenarts overleggen.
En daar was ik dus gisteren, daarvoor nog even met de assistente geklept en die bleef ook zeggen dat de obstipatie van het brood kwam (uiteraard in combinatie met zand, maar daarbij krijgen mijn pony's dus nooit brood en al helemaal geen witbrood). Echter, mijn eigen dierenarts geloofde daar niet zo in en dacht eerder dat het van het zand kwam wat hij in zijn lijf heeft... Dit had ik dus helemaal niet verwacht, ik dacht dat van haar kant ook de bevestiging zou komen dat het brood hier mede de oorzaak van had.
Ik sta nu heel erg in dubio, wel doorgaan met die man een rekening sturen of niet....
Stel je even voor dat je in mijn positie staat, je hebt een pony met darmen die al een tijdje geleden van de rel waren en dus nog steeds niet goed zijn, en bovenstaand verhaal komt voor, wat zou jij doen???