Afrastering verhogen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustLaura

Afrastering verhogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:02

Hey mede-bokkers,

Mijn shet kruipt altijd over of onder de draad.
Ik wil graag mijn draad verhogen, maar ik weet niet precies hoe.
Ik wou gisteren een hogere paal in de grond zetten,
maar toen ik begon te graven stootte ik op een reusachtige steen.
Daar een paal steken is dus al onmogelijk. Nu wil ik du graven aan de andere kant
van mijn paal waar de oorspronkelijke draden aanhangen.
Maar wat doe ik met het onder de draad kruipen?
Ik weet dat stroom op de draad zetten een oplossing is, maar dat doe ik liever echt niet.
Mijn shet zorgt er altijd voor dat de draad op z'n hals komt te liggen, en kruipt er dan onder.
Omdat ie te dik is wil ik dus zeker al helemaal niet dat ie weer op de weide ernaast geraakt..

Hebben jullie tips om mijn draad te verhogen, en om mijn beestie te beletten dat ie onder de draad kruipt?
Ik hoor het wel, alvast bedankt!
groetjes.

Donja

Re: Afrastering verhogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:45

Waarom wil je geen stroom op het draad zetten?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:45

Leuk of niet simpelste en veiligste oplossing om pony respect voor de omheining bij te brengen is stroom er op. Gaas kan hij makkelijk in vast komen te zitten en zich gemeen verwonden en zoals de omheining nu is kan pony die straffeloos slopen om te komen waar hij wil, meer draadjes alleen gaat dat slopen echt niet stoppen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:49

Draad verhogen kan ook door een afstand isolator recht bovenop de bestaande paal te zetten, is de draad 25 cm hoger.

Ik zou toch een keer voor stroom gaan, als hij er een keer goed tegenaan komt blijft hij er voortaan wel vanaf, en maakt het ook niet meer uit of er nou wel of geen stroom op staat :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:50

Waarom geen stroom,volgens mij is dit de oplossing.

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:53

Zal toch maar overwegen om stroom te gebruiken omdat dit idd wel de beste oplossing voor uitbreken is.
(Wou liever geen gebruiken omdat ik zelf zo dom dat ik vergeet dat er stroom opstaat zodat ik er tegenaan homp :') Best pijnlijk vind ik altijd.. ) :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:54

Je kunt draden omhoog en omlaag en erbij doen wat je wilt, maar zonder stroom is het dweilen met de kraan op. De draad is blijkbaar geen obstakel voor je shet, dus stroom (en flink ook) is echt de enige oplossing, of je moet een nieuw soort omheining nemen, waarbij je geen draden gebruikt, maar bijvoorbeeld hekwerk op een rol.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:55

JustLaura schreef:
(Wou liever geen gebruiken omdat ik zelf zo dom dat ik vergeet dat er stroom opstaat zodat ik er tegenaan homp :') Best pijnlijk vind ik altijd.. ) :D

Ook jij leert dat heel snel :Y)

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:55

Aan de andere kant van mijn wei heb ik hogere palen staan waardoor de draad hoger is en ie ook niet kan uitbreken omdat ie de draad niet losser kan maken door erover te leunen en er dan onder te kruipen.. (pff wat een uitleg :D )

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:05

Dan koop je isolatoren met een lange pen. Als je deze bovenin je palen draait, heb je de draad zo'n 20cm hoger.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:26

voor jezelf zijn er hele handige schakelaars die je bij de ingang van de weide kunt monteren en dan kan je daar ter plekke de stroom eraf halen. Doordat ie bij de ingang zit, vergeet je hem zelf niet ;)