pony op gemaaid land slecht of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LauraKiara

pony op gemaaid land slecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:21

hallo,
Ik weet niet of dit hier goed staat maar vraag het me even weer af:
Ik heb nog niet zo lang een shetlander, en die heeft gewoon een klein grasbuikje, helemaal niet dik ofzo.. maar het is en blijft een shet dus oppassen voor hoefbevangenheid etc. etc.
Nu heb ik voor aankoop het weiland kort gemaaid( kortste stand) met de gewone maaier, omdat ze absoluut niet teveel gras mag hebben. (anders wordt ze hoefbevangen) Dus ik let erg op. Ze heeft er geen last van gehad, als dat kan?
En ze staat nu lekker op een schrale wei precies genoeg eten voor haar. Nu heb ik de weide in 2en gedeeld omdat ze anders te veel heeft. Oja, bijden krijgen genoeg beweging! dagelijks rijden / longeren / wandelen of een dagje rust ( om de zoveel tijd) maar binnenkort komt er nog een ponytje bij, net zo eentje als die van mij (van een vriendin) en die wil ik eerste dag ter kennismaking even in het net gemaaide weilandje hebben, maar hij is dus nog op maaistand (dat weitje) want dan is die ook kort, en dan kan ik gemakkelijker even wisselen van weide (omdat als die van mij nog zo'n wei kaal moet scheren wel weer wat teveel binnenkrijgt, dus ze mag wel wat hebben maar niet alles). Maar bij mijn pony ging het goed. is dat gevaarlijk? Als pony's op laag gemaaid gras komen te staan (wat na een week dus schraal genoeg is)? En in hoeverre is dat gevaarlijk? Of heeft dat niks met het gemaaide gras geven te maken want daar las ik dus een topic over maar dat korte gras is wel gevaarlijk? Mijn vader zei: laat indy daar maar even een uurtje ofzo, ik zo dat doe ik niet want weet niet of het mag. Graag vriendelijk houden maar mijn vraag is dus: mag een pony op een kort gemaaide weide staan (en dan dus een shet) die net is gemaaid, omdat ik haar er binnenkort op wil hebben, en er groeide wel van die onkruidjes zoals paardenbloem etc, maar dat heeft iedere wei wel toch? En als ze nu dus afgemaaid zijn..? Ik kon namelijk mijn antwoord niet helemaal vinden dus mijn excuses als hier al een topic over is ;) Misschien klinkt het dus dom, maar ik ben nog jong en erg benieuwd want ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn pony. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen!
Bij voorbaad dank!
groetjes,
Laura!
Laatst bijgewerkt door LauraKiara op 27-06-11 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LauraKiara

Re: pony op gemaaid land slecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:24

ik hoop trouwens dat jullie het verhaal een beetje snappen? als er vragen zijn, hoop ik dat ik het wat duidelijker uit kan leggen! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:26

Als je even hoofdletters en leestekens gebruikt, kan je het beter lezen.
Nu is het een lap tekst, en ik kan het niet goed lezen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:30

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb (anders sorry), maar haal je het gemaaide gras weg?? Gemaaid gras is niet goed voor een pony/paard, vooral niet van die korte stukjes!
Anders kun je haar gewoon op het landje zetten!
Paardebloemblad vinden ze juist heel erg lekker :D Brandnetels wanneer ze gemaaid zijn vaak ook!

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:41

@ eskegirl, zo beter? had al leestekens hoor..
@ Kentaro, hardstikke bedankt! :D nee tuurlijk haal ik dat gemaaide gras weg (komt in de maa-bak terecht) :P ooh zo! mooizo weet ik dat! hardstikke bedankt! nu is het eigenlijk al helemaal clear. :)