Lichte jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Lichte jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:19

Mijn paard heeft een heel lichte jeuk aan zijn staartwortel en manen.
En ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, al verschillende topics gelezen. Van zomerexceem tot ernstig schuren en allergie. Ook het centraal topic heb ik eens bekeken, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik geen zin heb om 368 pagina's door te spitten om dan hier en daar een berichtje te vinden dat op mij van toepassing is.

Maar waarom ik in die topics mijn antwoord niet vind: mijn paard heeft geen exceem en geen allergie, maar gewoon een lichte jeuk.
De wei grenst langs een beek waar 's avonds heel veel vliegende insecten samenkomen. Dit uit zich dus in lichte jeuk. Als ze op stal komt gaat ze een keer met haar kont langs de tralies en met haar manen langs de stalwand. Dan is het over. Daarna jeukt ze dus niet meer. Haar manen en staart zijn totaal niet kapot, laat staan tot bloedens toe afgeschuurd. DA heeft al gezegd dat het totaal geen kwaad kan en dat ieder paard wel dat beetje jeuk zou hebben omdat ze gewoon pal langs die beek staat.
Nu ben ik dus op zoek naar een product dat die jeuk toch nog kan verzachten. Ik smeerde uiercrème en dat helpt, maar de resten blijven wel achter tussen de haren. Kan dat uiteindelijk niet meer gaan irriteren? Het laatste wat ik wil is het natuulijk erger maken.

Concreet: het moeten dus geen dure producten zijn tegen zware exceem die iedere dag met een dikke laag gesmeerd moeten worden.
Hebben jullie ideeën of moet ik gewoon verder doen met de uiercrème of zeggen jullie dat ik gewoon niks moet doen en dat dat beetje jeuk geen kwaad kan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:55

Heb je al eens goed gekeken of je paard niet gewoon last van luizen heeft? wat jij beschrijft is precies wat luizen veroorzaken.

Bij ons op stal meegemaakt: pony helemaal in een boettdeken en toch blijven schuren. De wildste oplossingen kwamen langs, totdat ik eens een bos manen wegtrok en allemaal witte puntjes zag bewegen: luizen!
Twee weken wassen met speciale shampoo, probleem opgelost!

xxNoah

Re: Lichte jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:08

Hmm ik zal het wel in de gaten houden, als je paard z'n staart helemaal kapot schuurt is dat best wel zonde xd

_Roosmarijn_

Re: Lichte jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:11

Equi Doux is voor jouw paard denk een heel goed middel! :)
Pony bij ons op stal had hetzelfde, zij is dat toen ook gaan gebruiken nadat ik het had gezegt en het probleem is over. :j

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:41

Ik spuit de manen en staart in met water en azijn tegen de lichte jeuk en dat werkt bij mij heel goed.