Hallo iedereen, Binnenkort ga ik op vakantie. Ik hoor veel mensen over het afbouwen van hun paard. Bedoelen ze hier mee steeds wat minder rijden? Ik snap dit niet helemaal. kunnen jullie mij dit uitleggen?
& hoe bouwen julie af?
Alvast bedankt voor jullie hulp! Groetjes!
Girl101
Geplaatst: 26-06-11 20:45
Ik weet niet of je een paard kan afbouwen. Krijgt je paard helemaal geen beweging tijdens je vakantie? Heb je geen bekende/ vriendin die je paard af en toe lekker kan rijden. Anders staat ze de hele dag maar in haar stal, als ze niet in de weide komt.
Hij staat dag & nacht in de wei met zijn grote vrienden lekker klieren! Ze zitten hem lekker achter de broek, dus beweging krijgt hij wel! ik heb wel iemand van stal voor aandacht. Maar ze kan niet op hem rijden ( veel te groot/zwaar )
Maar ik rijd nu ongveer 5 keer in de week en ik kan toch niet naar 3 week lang helemaal niet rijden? of doen jullie dat wel?
justkid
Geplaatst: 26-06-11 22:58
Ik ga binnen kort ook 3 weken op vakantie. Paardje staat lekker in de wei en heeft ook vakantie ik doe het al 3 jaar zo en het gaat prima. Na drie weken pak ik haar zo weer op, in een week zitten we weer zo'n beetje op het zelfde niveau. Ik rij ook 4 a 5 keer per week
Gewoon 2 weekjes van te voren beginnen met afbouwen, ten eerste in intensiteit van de trainingen en daarna in het aantal trainingen en de duur van de trainingen. Ook weer goed opbouwen natuurlijk.
Ik rijd ook altijd 5 keer in de week en ik bouw nooit af! Die van mij staat ook dag en nacht buiten. En na die drie weken kan ik altijd zo weer beginnen!
Ik bouw eigenlijk nooit af. Ik rij 5-6x per week en als ik op vakantie ben dan krijgt paard ook gewoon vrij. Na mijn vakantie ga ik rustig weer wat rijden en bouw het zo uit. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
ForSure
Geplaatst: 28-06-11 09:59
Ik denk dat het opbouwen na die drie weken belangrijker is dan nu het afbouwen! Beweging heeft ie in ieder geval genoeg in de wei.