Paard die zich verveelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilovekawa

Paard die zich verveelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 09:19

Heeeeejjj,,

Ik heb een verzorgpaardje maar die verveelt zich heel erg in de stal.( krijgt genoeg beweging enzo )
Ze doet luchtzuigen en met der tanden tegen de tralies aan weet niet hoe het heet :o
Heb al een bal in der stal gehangen en ook al een likkit maar die likkit die heeft ze dan de volgende dag weer op^^
Heeft iemand hier oplossingen voor?

Alvast bedankt :9
Weet niet of het hier goed staat anders even zeggen aub :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:22

Ik weet dat jij er niet zoveel aan kan doen, maar eigenlijk zo je verzorgpaard zoveel en zolang mogelijk buiten moet staan/spelen/rennen enz. Krijgt je verzorgpaard wel onbeperkt hooi? Want dat is denk ik de beste remedie tegen verveling, dat ie de hele dag wat te knabbelen heeft.

ilovekawa

Re: Paard die zich verveelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 09:23

Ja probeer der ook zoveel mogelijk op de paddock te zetten. Ze krijgt ook genoeg hooi.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:37

Hoe lang per dag staat ze op de paddock en hoeveel ruwvoer krijgt ze?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:11

Een echte luchtzuiger, zal ook wanneer er continue hooi ligt blijven luchtzuigen omdat het een soort verslaving is, dit wil dus niet persé zeggen dat het paard zich op dit moment verveeld. Ik ken pony's die ook in het land luchtzuigen en daar hebben ze geen hek oid bij nodig, het gaat bij de verslaafde dieren om de kick die het luchtzuigen geeft.

Zo te horen krijgt ze voldoende beweging, komt ze daarnaast ook voldoende buiten in het land of de paddock?
Wilgentenen in de stal kunnen ook voor afleiding zorgen, daar kunnen ze lekker aan knagen. Zo'n likit is prima, maar niet als ze hem in één keer oplikt dan worden de mineralen en zouten in het lichaam weer verstoord en moet ze weer veel drinken etc.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:40

likit is alleen maar suiker, dat is echt niet goed voor een paard..

ilovekawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 11:21

Ze staat ongeveer wel 3 uurtjes erop of korter omdat ik dan iets met der ga doen of nog langer.
Maar in het land doet ze dat niet luchtzuigen.
Weet niet hoeveel ze krijgt..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:22

3 uurtjes is wel erg kort, dat betekent dat ze dan 21 uur op stal staat...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:24

3 uur per dag buiten? Dan is het niet raar dat een paard stalondeugden heeft.. Ik zou zeggen, vragen of hij verplaatst kan worden naar een andere stal waar hij en stuk langer buiten kan staan.....

ilovekawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 12:18

Ze mag alnger erop staan, maar als ik der te lang drop laat staan dan gaat ze zich ook daar vervelen want is geen gras op en is ook niet zo groot. Tuurlijk dat het op de paddock leuker is dan op stal.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:19

Staat ze dan altijd alleen dan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:23

Ik weet dat TS verzorgster is en niet de eigenaar, kan er dus niets aan doen. Maar ik vind het écht erg dat er nog mensen zijn die hun paard zo houden. Ik vind zo lang op stal echt al een vorm van mishandeling. Voor het lichaam, maar ook juist mentaal. Arm beestje. Zeker als z'n buiten-tijd ook nog eens afhangt van een verzorgster. En zover ik begrijp, ook nog eens alleen. Er zouden strengere regels moeten komen voor het houden van dieren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:37

GamblersCup schreef:
Ik weet dat TS verzorgster is en niet de eigenaar, kan er dus niets aan doen. Maar ik vind het écht erg dat er nog mensen zijn die hun paard zo houden. Ik vind zo lang op stal echt al een vorm van mishandeling. Voor het lichaam, maar ook juist mentaal. Arm beestje. Zeker als z'n buiten-tijd ook nog eens afhangt van een verzorgster. En zover ik begrijp, ook nog eens alleen. Er zouden strengere regels moeten komen voor het houden van dieren.

Inderdaad, helemaal mee eens.. ;(

Lynn_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:09

op de wei zetten? speelkemeraadje? hooitnet, liksteen,...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:19

GamblersCup schreef:

inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:27

Wellicht heb je wat aan de speelgoed-link in mijn onderschrift! :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:34

GamblersCup schreef:

Vind dit ook heel erg, ben het zeker met je eens..

TS worden de paarden niet gewoon buitengezet dan 's ochtends?

ForSure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:12

Is het een idee om met de eigenaar te overleggen of het paard langer buiten mag/kan staan?