Onder dagelijkse poetsbeurt voor het rijden valt bij mij:
* beginnen met de stalen roskam over het "hele" lijf (daar waar mogelijk natuurlijk)
* met de halfharde borstel stof en losse haren van het paard afborstelen
* met een wat hardere borstel de benen van boven tot onder (met nadruk op vieze plekken op de witte voetjes
)* met de zachte borstel het hoofd en de oren
* hoeven uitkrabben
* eventueel een borstel door de staart, eens per week ofzo
Na het rijden al dan niet hals ook afspuiten. Benen altijd. Eenmaal weer op stal nog een borstelbeurt met de halfharde borstel en zachte borstel over het hoofd.
Dit is dus wat ik dagelijks doe, en als ik een dag geen tijd heb om dit allemaal te doen voel ik me behoorlijk schuldig!!
Hoe vaak doen jullie een vergelijkbare poetsbeurt?
Sowieso om hem er toonbaar uit te laten zien, wit is nogal besmettelijk
Als ik haast heb en hij is niet zo vies, dan wordt ook nog wel eens voldaan met alleen snel een harde borstel. *Maar dat komt minder vaak voor*
Meestal doe ik toch wel ongeveer hetzelfde als jou. Namelijk eerst een rosborstel, harde borstel, zachte borstel op hoofd en t hele lijf, en de hoeven uitkrabben. Maarja ik heb maar een klein ponytje, weinig te poetsen.
En ze is ook geen smeerkees dus meestal ben ik redelijk snel klaar. Na t rijden poets ik haar nog wel eens na als ik tijd heb. En als het lekker weer is komt het wel eens voor dat ik een uur sta te poetsen buiten in het zonnetje. 
Dus een groot plezier doe ik hem er niet mee!