de wei.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hennyvanamon

de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:39

hoi allemaal, ik heb een vraagje over de wei ,mijn 4 jarige ruin,stond tussen 3 grote paarden [ruinen] maar omdat hij zo speels is en jong. gaat hij vaak te druk doen met als gevolg 13 wondjes,,ik vindt dit erg frusterend,want hij heeft er elke dag 1 bij. nu zeg de eigenaar,ja dat hoort erbij,dat heb je op de wei maar ik vindt dit niet leuk meer, nu staat hij bij 2 kleine paardjes en tot nu toe gaat het goed, hij is ook rustiger geworden maar hij gluurt nog wel veel naar die oude groep waar hij eerst bij stond??? hebben jullie ervaring met dit soort gedrag,en hoe gaan jullie daarmee om.

CrossHorse

Re: de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:40

Als hij het zo toch gezellig vind, zal ik het gewoon zo houden...

Maar als je duidelijk merkt dat ie terug wil, dan is het misschien toch beter om 'm weer bij de groep te zetten, dan komt het denk ik ook wel goed

succes! :)

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:41

Tjah ik heb er hier ook een die graag speelt. Een wondje is niet zo erg, als het maar geen diepe wonden zijn. Als ze gewoon spelen zou ik hem terug doen na de groep. laat hem lekker paard zijn.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:44

ja terug naar de groep 2 paarden zijn 2x zo groot als hij ,en ze jagen hem echt op ,nu staat hij ook bij paarden hoor en speelt nog maar nu op een rustige manier.bedant voor je reactie.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:45

hoi crosshorse, inderdaad zo was ik het ook van plan de tijd zal het leren maar ik wil wel graag een heel paard houden toch......

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:00

Als hij het nu ook naar zijn zin heeft is het toch prima? Het is niet fijn als je paard constant onder de wondjes zit.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:06

Als hij in de oude groep wordt op gejaagd zou ik hem daar niet in terug doen. Als je pech hebt gaat ie een keer door het draad. Als het in de nieuwe groep goed gaat zou ik hem gewoon daar in houden.

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:47

Als het oppervlakkige wondjes zijn dan zou ik me niet druk maken, dat heeft die van ook. Word opgevoed zeg maar door de oudere paarden. Maar je zeg dat hij het nu ook naar zijn zin heeft dus in dit geval zou ik hem lekker laten staan.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:30

hoi dodootje, de wonden zijn niet leuk , waar hij nu staat is het fijn alleen nuspeelt hij de baas over die 2 kleine pony,s het is ook altijd wat.

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:36

hennyvanamon schreef:
hoi dodootje, de wonden zijn niet leuk , waar hij nu staat is het fijn alleen nuspeelt hij de baas over die 2 kleine pony,s het is ook altijd wat.

Ik zou hem dan iig hier laten staan, en het even zijn gang laten gaan. Meestal regeld het zich vanzelf wel.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:45

dat vindt ik nou ook, ik heb gelijk een vraagje aan jouw ik voer mijn paard nu bij et summerfit koeken omdat de wei iets minder gras bevat, 1 koek per dag wat vindt jij van deze koeken en wat zou jij geven niets of toch bijvoeren hooi krijgen ze niet van de eigenaar van het land gr en bedankt.

Lynn_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:09

hey, ik denk ook dat het er gewoon bij hoort. mijn paard is de beste maatjes met een ander paard, ze rennen achter elkaar, bokken, steigeren en idd heel veel wondjes. Toch zijn ze ongelukkig zonder elkaar

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:34

Ik voer alleen maar onbeperkt hooi bij dus daar kan ik je niet bij helpen, sorry.

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:47

Als hij nu rustiger is staat hij nu beter. Wat de 2 pony's betreft. Hij moet nu een nieuw plekje vinden in de kleine groep. Daarbij is het zo dat in een groep van 3 meestal 1 alleen is. Het kan misschien helpen om er nog 1 rusige pony of paard bij te zetten.
Die koeken zijn goed, en nu in de zomer zit in het gras voldoende. Hooi bijvoeren is wel eigenlijk beter. In de winter heeft hij dat ook eigenlijk echt wel nodig. En dan ligt het eraan wat je met je paard doet. Ga jij iedere dag rijden, dan mag hij bijgevoerd worden. Een muesli of brok. Muesli vinden ze meestal net iets lekkerder en ze zijn langer bezig. Luzerne is ook een goed produkt als je paard niet veel doet. Staat hij alleen op de wei, of doe je af en toe maar iets met hem, dan heeft hij echt niet meer nodig. Daarnaast kun je hem appels en wortelen geven. Gezond en lekker.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:46

Mijn pony krijgt ook altijd wondjes van 1 bepaalde pony.Deze is dan ook uit het weiland gezet en staat nu in een apart weitje.
Deze pony was een ruin van ong. 10 jaar en wou misschien gewoon wel spelen.
Mijn pony is een merrie van 20 jaar en misschien daarom niet meer zo speels.

Voor jou paard,is het zo dat ze willen spelen,maar dat er wondjes ontstaan.
Mijn pony had zelf niet veel last van de wondjes,we hebben er wel een zalfje opgedaan.
Ik weet niet of jou paard daar dan ook last van heeft,zoja dan zou je misschien kunnen regelen dat je paard in een ander weiland komt.

Succes!
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gr.Nynke