Mariska88 schreef:ik heb hem vanmorgen 3 uurjes buiten gedaan
en heb hem nu ook weer buiten voor 2 uurtjes, gisteren dit ook gedaan en dat ging goed.
Denk dat ik dit langsaan aan kan opbouwen?
Dat is naar mijn idee een goede optie, wat jezelf al zegt: s'morgens 3 uurtjes en later op de dag 2 uurtjes, mocht de 3 uur net teveel zijn dan heb je dat stukje al wat ingeperkt door je pony later op de dag maar 2 uurtjes op de weide tedoen.....niets is vervelender dan s'avonds een koliek te constateren en de DA te moeten bellen.
Of je dit verder uit kunt bouwen kun je denk ik het beste zelf beoordelen, ik kan jouw pony niet zien achter mijn pc-tje vandaan........
Als ik jouw verhaal zo lees zou ik morgen weer zo doen en als dat goed gaat bijvoorbeeld de 2e keer (later op de dag) ook 3 uurtjes ipv 2.
En dat een paar dagen vol houden en dan weer een uurtje erbij in de ochtend, dus smorgens 4 uur en later op de dag 3 uur en dan na een paar dagen s'morgens 5 uur en later op de dag 4 uur..dan zit je al zo goed als op een volle dag.
Maar houdt je pony goed in de gaten, je ziet vrij snel wanneer het teveel is of je te snel gaat, dan moet je gewoon nog even wachten met verder uitbouwen en wat langer vasthouden aan je huidige schema.
Wil je wel op het hart drukken dat dit een advies is en geen 'dit is perse goed' verhaal, het is een idee hoe je het zou kunnen doen afhankelijk van je pony.