Geschikte tondeuse voor oren, baard, benen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Geschikte tondeuse voor oren, baard, benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:02

Hallo bokkers :wave:

Ik zou graag de oren, baard en benen van mijn paard netjes willen toilleteren met een tondeuse, omdat ik vind dat dit mooier wordt dan met de schaar.
Nu ben ik wat op internet aan het surfen, en er zijn héél veel verschillende tondeuses te verkrijgen, in héél veel verschillende prijsklasses. Ik ben opzoek naar een budget-tondeuse, omdat ik niet weet of ze het accepteert en het meer een luxe-oplossing is. Meer dan 30 euro heb ik er dus ook niet voor over, dan doe ik het wel met de schaar..

Ik kwam bijvoorbeeld deze tondeuse tegen: http://www.kijkshop.nl/product/20986/48 ... se-at4091/

Dit is een gewone mensentondeuse, dus deze zal wellicht niet sterk genoeg zijn voor paarden (met name door de haren v/d benen)?

Ook kwam ik deze nog tegen: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 502020/132

Heel interessante prijsklasse en geschikt voor honden en paarden volgens het bijschrift.

Er zijn nog heel veel andere tondeuses te koop, ook nog mensentondeuses van bijvoorbeeld Babyliss, die hier op bokt met enige regelmaat in verkooptopics worden aangeboden als zijnde geschikt voor paarden. Is dit ook echt zo?

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen over deze apparaten, zodat ik een goede keuze kan maken!

lemanthia

Re: Geschikte tondeuse voor oren, baard, benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:08

de se-100 is goed voor oren en baard. benen kom je bijna niet doorheen.

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:20

Ik heb de SE-200, maar vind hem eigenlijk te licht. Hoofd/oren gaat wel, al moet ik soms een paar keer over 1 stuk gaan. Benen gaat helemaal niet. Als je er toch 1 gaat kopen, zou ik je zeker een sterkere adviseren! En zeker niet de SE-100 of 200.

Het ligt natuurlijk ook wel aan de haargroei van je paard!

Donna_

Re: Geschikte tondeuse voor oren, baard, benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:56

Bedankt! :)

De haargroei op haar benen is minimaal, zou alleen gaan om de kroonrandjes. Voor oren en baard zou de SE-100 dan dus wel een optie zijn.
SE-200 is weer een prijscategorie hoger, en als die ook niet 100% geschikt is voor de benen dan schiet dat nog niet op :+

Hoop op nog meer reacties!

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:14

heb ook de SE-200 gehad deed het de eerste keren ook wel redelijk
maar al snel kom je er niet meer door heen
heb toen toch maar een wat duurdere gekocht een moser askar

Afbeelding
was 100 euro (vond ik zelf nog wel mee vallen )
maar heb er nu al 2 jaar heel veel plezier van

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:42

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:57

Ik heb de Moser Adelar, snoerloos. Super machine. Ik heb een Fries met dik stug haar aan zijn hoofd en benen, maar de machine gaat er makkelijk doorheen.
Super hanteerbaar machientje, ook handig voor opscheren van de oren, want hij maakt weinig geluid.
Kost wel een paar centen, gelofo 150 euro. Ik heb hem al jaren en hij doet het nog steeds super. Gebruik hem veel.