Ik wil misschien een pony bij iemand gaan stallen maar dat is alleen een weide dus geen stal, in de weide staat wel een overkapping dus als het regent kan ie daar onder schuilen. Ik wil een haflinger. Is dat erg? mensen die hem daar ook stallen zeggen dat het niet zo erg is. Maar wil het wel van jullie kant horen. Groetjes, btjeetje
flamingoo
Geplaatst: 14-06-11 18:18
niet zo erg ?? Beter kan het niet hoor , een paard is het beste af zonder stal
het is juist goed als een paard kan schuilen onder die overkapping als ie wilt! alle paarden maken een goede vacht aan en zorgen zelf dat ze geen kouvatten. alleen is het wel beter als ie samen staat!
_Dune_
Geplaatst: 14-06-11 20:06
Dat lijkt me een prima huisvesting!
joyce B
mits er altijd voldoende schone en droge ruimte is om te staan en liggen is 24/7 buiten met schuilgelegenheid voor de meeste paarden prima. Als het paard niet goed tegen regen kan, kun je altijd nog een regendeken op doen.
nee hoor is juist heerlijk! mijn beste vriendin heeft alle 4 haar paarden/pony's het hele jaar binnen staan! wel hebben zij een bunker waar ze in kunnen schuilen als het moet.. altijd gezonde paarden nooit ziek! wel hebben ze als het heel erg regent een regendeken op en in de winter een lekkere winterdeken!
oke, bedankt allemaal voor jullie duidelijke antwoorden. Ik zal er nu zeker weten naar gaan kijken!
truus1970
Geplaatst: 16-06-11 10:32
ik heb 2 fjorden die het hele jaar door buiten staan, Ze hebben beschutting van wat bomen en er is een schuilhok waar ze gewoon niet in gaan. 24/7/365 op het land is imo beter dan dat gekeutel in een stal. Helemaal voor een haflinger of een fjord.
Zo staat mijn pony, ook een haflinger, ook gehuisvest. Hij doet het er prima! Hij kan zelf kiezen wanneer hij binnen gaat staan (stalletje is aan 2 kanten dicht, aan 2 kanten open) en wanneer buiten. Vindt hij heerlijk! En dat voor een pony die zijn hele actieve leven op een manege in een box gestaan heeft en nooit op de wei kwam. Hij heeft zich prima aangepast.