oplossing voor beulten op zijn rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Georgy

oplossing voor beulten op zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 14:42

Mijn paardje heeft aan de rechterkant beultjes op zijn rug die komen en gaan.
Het ligt niet aan mijn zadel er zijn een aantal dieren artsten geweest en die hebben gezegd dat het zadel goed ligt.
Nu zei een dierenarts dat ik er beter een bontje onder kon doen dan een gelpad, maar na twee x rijden met een bontje heeft hij meerdere bultjes gekregen dan met de gelpad.

Weet iemand een wondermiddel om ze weg te krijgen, heb al eens een gel gehad van de veearts werd minder maar ze gingen niet weg.
Wie o, wie kan mij helpen!!

jendemen25

Re: oplossing voor beulten op zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:15

heeft ze er ook jeuk aan? wij hebben vroeger een paard op de manege gehad die had aan beiden kanten best wel wat bultjes en na het rijden was het eerste wat ze deed krabben (zichzelf bijten zoals paarden dat doen) in de zomer was het erger en krabde zich zelfs tot het open ging... als dat zo was dan waste wij haar met lauw water een aardig wat zout erin opgelost en dit hielp er goed! als het s `winters minder was dan deden we het ook maar dan 2x per week en in de zomer elke dag of om de dag. ik hoop dat dit helpt voor jou en je paardje! succes

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:16

Mijn verzorgpaard heeft dat nu ook.
Wij moeten iedere keer na het rijden met een schuursponsje en koud water over de bultjes heen. En eventueel een beetje azijn.
Ze zijn nog niet weg, maar het lijkt al wel te helpen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:21

Is het geen reactie op steekvliegen/horzels?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:53

Bij mijn verzorgpaard was dat in ieder geval niet het geval.
Wij vermoeden dat het verstopte talgkliertjes zijn (puisten dus.. :') )...

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:19

Ik volg even, dit klinkt precies hetzelfde als wat mijn paard heeft. Hij heeft het alleen aan de linkerkant en het kan écht niet aan mijn zadel liggen. Telkens als ik de DA wil bellen lijkt het bijna over te zijn. Heel vreemd..

blitz84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:50

misschien kan je is een foto maken van de bultjes maken.
mijn pony heeft een keer bultjes over haar bil en rug gehad. en dat was regenschurft. Ik heb dat moeten schoonmaken met betanine en laten drogen. kwam een korstje op het bultje en toe was het weg.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:21

jendemen25 , Mijn paardje heeft geen last van jeuk, maar ik kan het altijd proberen, bedankt voor de tip.

ninajojo , het lijkt inderdaad op puisjes onderhuids, hij heeft ze ook wel eens op zijn hals gehad, mocht het met lauw water met zout niet lukken zal ik het met azijn proberen, bedankt voor je reactie

LovingTweety, het is geen reactie op horzels, muggen want hij heeft het ook in de winter

blitz84 , ik denk niet dat het regenschurft is omdat de DA er naar heeft gekeken en dit niet heeft gezegd.

Bedankt voor jullie reactie en ik hoop dat het gaat werken hou jullie op de hoogte, maar mocht er nog iemand iets van een wondermiddel hebben hoor ik het graag.

blitz84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:33

heb een keer een vervangende da gehad (een ander paard had het toen bij ons) zij wist toen ook niet wat het was. thuis heeft ze het op gezocht en de volgende dag kwam ze terug.
ik zeg niet dat het regenschurft is. maar een foto plaatsen is misschien wel makkelijk. misschien dat nog meer mensen dit herken en je zo de juiste oplossing kunnen bieden.
succes en ik blijf je topic volgen. ben erg benieuwd wat het straks is

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:33

ik zal morgen een foto maken, en het proberen te plaatsen, heb nog nooit een foto op bokt gezet:-(

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:40

Hebben hier een paard staan (niet van ons) dat ook bultjes krijgt... Bij dit paard komt het van het rijden en wordt het erger als je vaker en langer rijdt... Het zadel drukt op die plaats volgens de DA een beetje, is volgens hem niet nodig om zadel te vervangen want geen enkel zadel drukt nergens... Hij raadde aan om een dikke zadeldoek te gebruiken als gel en er gaten in te maken op plaatsen waar bulten verschijnen om er zo de druk te verlichten.

Geen idee of dit werkt want de eigenaar van het paard wou de moeite niet doen...

Maar misschien toch het proberen waard!