ik heb vlas tijdelijk als bodembedekking, omdat het stro bij onze leverancier op is tot juli. nu vraag ik me af hoe dik dat dat moet gestrooid worden, want het is toch maar raar fijn. het is in een uitloopstal maar s nachts zitten ze binnen (en aangezien ik nog geen paard heb, gaat het wel om een stal van twee geitjes en twee kippen )
quartel
Geplaatst: 12-06-11 17:39
hoe groot is het stalletje?
caaramel
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-11 18:16
een paardenbox
quartel
Geplaatst: 12-06-11 18:41
bij een stal van 2,5 x 2,5 begin je met 3 zakken vlas. Bij een grotere stal met 4 zakken. Alleen de drollen er uit halen en het nat laten liggen. Met het nat kweek je een vaste onderlaag. Pas na 3 weken haal je de eerste natte plek er uit. Elke week 1 nieuwe zak vlas er bij en voila........... Hierna haal je 1 x per week de natte plek er uit en dat gat vul je op met oud gebruikt vlas. Daarna een nieuwe zak schone vlas er op en klaar
Ik gebruik in mijn eigen stallen ook vlas, scheelt een hoop werk elke dag en is op de lange termijn een stuk goedkoper dan stro. En met 5 stallen moet ik toch een beetje besparen hier en daar hehe . Idd beginnen met een zakje of 4 en dan elke week een nieuwe zak erbij.. werkt super!
bij ons doen sommige ook 1 pak per week. maar halen iedere week dan gewoon de stal weer leeg. en dan weer 1 pak erin. Ik heb een geluk dat mijn paard schoon is. en voor 2 geiten en 2 kippen heb je echt geen 3 pakken nodig.