Hoe houden jullie je hooi droog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

Hoe houden jullie je hooi droog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:40

Haihaiii,

Ik heb een klein probleempje. Mijn shetten staan dag en nacht buiten. En thuis hebben wij wel zo'n overkapte hooiruif/bak die ook wel eens bij koeien in de wei staan. 'Onbeperkt hooi is goed': zei de eigenaar. Jaa dat vond ik ook wel, maar ik merk dat m'n shetten toch wel een beetje een hooibuikje krijgen, dus wil ik ze er gauw vanaf hebben. Ze staan nu op een apart stukje waar we ze dus met de hand hooi moeten geven. Het nadeel is alleen dat als het hooi nat wordt en verdrekt is , ze het dus niet meer eten. :roll:
Nu is mijn vraag: Hoe houden jullie het hooi droog?

Alvast bedankt! :D
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

ik hoop dat het hier goed staat!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:57

Een paar paaltjes in de grond en een dakje er over hoeft niet hoog te zijn en daar het hooi onder leggen. Zal eens kijken of ik morgen een foto kan maken.
Laatst bijgewerkt door StalBerguil op 11-06-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:57

Ik verplaats dit topic van VS naar VSW omdat het meer met de manier van 'stalling' te maken heeft.

Overigens ik heb het in hooinetten, blijft het wel schoon. Beetje vochtig vinden ze hier niet erg.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:59

StalBerguil schreef:
Ik heb het ingewikkeld maar je zou het op een pallet kunnen leggen een zeil er over.

Haha, dat ben ik er nog vergeten bij te zetten. De paarden moeten er wel van kunnen eten.

Dyonne schreef:
Ik verplaats dit topic van VS naar VSW omdat het meer met de manier van 'stalling' te maken heeft.

Overigens ik heb het in hooinetten, blijft het wel schoon. Beetje vochtig vinden ze hier niet erg.

Okeee! Jaa zat ik ook al aan te denken. Maar misschien had iemand nog andere opties :j

Angela

Re: Hoe houden jullie je hooi droog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:01

Ik voer het hooi in houten kuub-kisten. Daarin kan het wel nat worden, maar de regen kan er onderuit (het komt dus niet in een plas water te staan). En dat gaat prima :j

ann_sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:08

wij hebben gewoon een waterbak (eentje met een rand die niet zo hoog is) en daar boven een dakje gemaakt

capopjekop

Re: Hoe houden jullie je hooi droog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:10

Ik sla mijn hooi binnen op en voer het in netten. Het wordt dan wel nat,maar omdat ze er niet doorheen banjeren eten ze het wel gewoon op.