dekensloper.. wat helpt er tegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

dekensloper.. wat helpt er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:01

hoi :)

ik heb een eczemer waar ik dit jaar een mooie deken voor heb gekocht. Helaas bijt de pony van mijn stalgenoot de deken steeds kapot.
Heb hem nu al tig keer genaaid en onderhand blijft er niet veel meer van over.

Wat kan ik hier tegen doen? Helpen de antibijt middeltjes? Zoja, welke kan ik dan het beste nemen?

Alvast bedankt! :)

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:08

cribox geen idee of je het zo schrijft,
maar dat helpt super

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:16

Bedankt! :) Ga daar even op zoeken..

En iemand ervaringen met PBH spray?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:24

joyce B

Re: dekensloper.. wat helpt er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:38

muilkorf of graasmasker bij de boosdoener... De rest werkt slechts tijdelijk of niet...
Verveling en dominant gedrag (en onderling spelen en uitdagen) werkt het extra in de hand.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 23:22

joyce B schreef:
muilkorf of graasmasker bij de boosdoener... De rest werkt slechts tijdelijk of niet...
Verveling en dominant gedrag (en onderling spelen en uitdagen) werkt het extra in de hand.

Bedankt voor je reactie. De deken sloper is niet van mij dus dat is helaas geen optie.
Zo zonde om steeds een nieuwe deken te moeten kopen.

student }>

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:58

Zelf heb ik Horseware Rambo's dekens en die weerstaan echt alles!
Zelfs wilde hengstenspelletjes :D
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik ben er zelf erg blij mee.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:00

Idd een Rambo deken is een optie.

Verder ben ik bang dat er weinig aanvalt te doen, uit eigen ervaring kan ik vertellen dat alle middeltjes enz. je deken niet zullen redden..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:02

paard verhuizen.. :+
ik had ook zo'n paard bij de mijne lopen.. vorig jaar was mijn gloednieuwe ivanhoe eczeemdeken (een duurdere genomen omdat ik hoopte dat die steviger was) binnen een week in 2 stukken.. gewoon finaal doormidden..
Paard toen zonder deken laten staan, ik was het zo zat :=
inmiddels is hij verhuisd, om een andere reden, maar deze dieren blijven wel van zijn deken af.. heerlijk! :)
hij loopt nu met een rambo sweet itch hoody

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:12

Als de eigenaresse van het paard moeilijk doet over de muilkorf kun je overwegen de stalhouder te vragen je paard in een andere groep te zetten ivm de enorme kosten die je maakt. Aansprakelijk stellen van de eigenaar voor de kosten van een nieuwe deken kan je ook een keer proberen, maar als het vaker gebeurd dan ken je het risico en dan kies je daar blijkbaar voor...

Bij de stal van een kennis maken ze korte metten met dekenslopers. Die krijgen, volgens mij op aandringen van de stalhouder, gewoon een muilkorf om. GRaaskorf wil ook wel helpen verwacht ik. Leuke bijkomstigheid als het betreffende paard te dik is ;)

Overigens zijn de nieuwere rambo dekens niet meer wat ze geweest zijn... Mijn Rambo duo ging vrij snel stuk bij de halsaansluiting (klittenband voor losse hals) en de binnenvoering slijt sneller. Ook de buitenstof is voor mijn gevoel lichter dan vroeger. Rhino was eerst ook vrij stevig, maar de nieuwste had ik hier ook snel hengstentanden haken in zitten... Baal baal, met die dure dekens.
Mijn eerste echte Rambodeken heeft wel heel wat ruig spel overleeft zonder noemenswaardige schade!

nik4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:36

idd kosten laten betalen door de eigenaar van het andere paard.
of de paarden uit elkaar halen als dat een mogelijkheid is
heb wel eens gehoord dat scherpe mosterd of een laagje sambal ook een goed anti bijt middel is.
zo gauw de sloper de mosterd in de mond heeft half uurtje waterbak weg halen en ik heb van horen zeggen begrepen dat ze het dan wel laten.
het is trouwens wel een veel goedkopere oplossing dan die dure antibijt middelen
succes ermee

Toopje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:13

Stipje, ik volg even mee! :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:18

nik4 schreef:
.
zo gauw de sloper de mosterd in de mond heeft half uurtje waterbak weg halen en ik heb van horen zeggen begrepen dat ze het dan wel laten.

Ik kan me niet voorstellen dat een paard het verband ziet tussen bijten aan een deken en het ontbreken van een waterbak. Dit geintje zou je dus bij mijn sloper echt niet hoeven proberen, goede manier om mij boor te krijgen >;) .
Ik zorg er zelf wel voor dat er anti-bijt voor handen is, en nog beter, dat mijn sloper er gewoon niet bij kan ;) .