Help! Enorme viltklit in staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaAyLee

Help! Enorme viltklit in staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 23:31

Hallo, ik heb sinds kort een nieuw projectje. Het is een moeilijk paard, dus er is hiervoor weinig mee gebeurd. Meeste mensen bleven ver uit de buurt van haar achterkant, omdat ze losse benen zou hebben. Ik heb hier geen last meer van na enig corrigeren en mevrouw kan eindelijk fatsoenlijk gepoetst en verzorgd worden.
Helaas voor haar staart komt dit aan de late kant; er zit een enorme viltklit in, zeker de helft van haar staart zit erin vast. Ook voelt de staart erg droog en dood aan.
Ik heb er de laatste dagen cowboy magic in gedaan en geprobeerd het uit te borstelen en met de hand te ontwarren, maar er is geen beginnen aan. Het zit zo vast...
Ik wil er eigenlijk de schaar niet inzetten aangezien dus haar halve staart dan eruit geknipt wordt, dus ik hoop dat iemand weet hoe ik die staart fatsoenlijk uit de klit kan krijgen.
Wie o wie heeft de gouden tip???

Als iemand een foto van de klit wil zien kan ik die morgen eventueel maken.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:39

kun je de staart wassen?

dan zou je na t wassen bv anti-klit cremespoeling er in doen en dat ook goed uitspoelen misschien dat een paar keer herhalen.

verder van onderaf te uit de knoop proberen te halen naar boven toe.

iedere dag een stukje doen en veel cowboy magic er in doen dan word t gladder en dus makkelijker uit te pluisen.

succes!!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 00:05

EEEhhh, de slang is nog niet zo'n succes... Kan het natuurlijk wel met een emmertje proberen, dat moet lukken, maar of je het dan goed uitgespoeld krijgt?

rikkybergy

Re: Help! Enorme viltklit in staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:14

Een foto misschien?

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:07

Ik heb nog geen foto, zal er zo snel mogelijk 1 maken en erop zetten voor de liefhebbers.

Caira

Re: Help! Enorme viltklit in staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:11

haartje voor haartje, dat is de enige echte oplossing, zo kweek je gelijk een goede band.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:12

Ik zou een poging wagen met gewone conditioner. Moet je uiteindelijk natuurlijk wel goed uitspoelen, maar probeer het bij je eigen haar maar eens te laten zitten, het wordt er alleen mega vet van. Blijf je wel met het uitspoel verhaal zitten natuurlijk.

Misschien kun je proberen om de staart in een emmer water te hangen met cremespoeling er in opgelost? Dan is het iig al minder 'vettig'....
Daarna hetzelfde doen met een emmer met alleen water.

Ben wel benieuwd naar de foto!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:14

Ben vandaag niet aan een foto toegekomen, zal morgen ff een foto maken ervan en plaatsen.