veulenbrok nat maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

veulenbrok nat maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 14:24

Sinds we Sultan hebben verkocht zitten we nog steeds met een hele lading veulenbrok, te veel om weg te gooien.
We kunnen het de andere pony's niet voeren want de kleine brokjes blijven in hun keel steken waardoor ze half stikkend (zo doen ze, maar ze kunnen zch wel eens aanstellen) in de wei staan.
Nou zei iemand dat je de brokjes moest laten weken in water totdat het een papje was, dan kon je het ze zo opvoeren, net als slobber ofzo.
Maar nou heb ik dus een vraagje: is dat we lgoed voor ze? Het zijn melkbrokjes.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:50

Kun je het niet aan iemand geven die een veulen heeft bij jou aan de buurt. In veulenbrok zitten toch andere bestanddelen dan in gewone brok.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 16:53

Ik geef het dan ook niet als hoofdvoer hoor....gewoon af en toe om wat te snoepen, want ze vinden het wel lekker maar ik vroeg me af of het niet slecht voor ze was.
Er zijn nu geen mensen in de buurt met veulens, ze zijn allemaal al weg of al 10 maanden ofzo dan hebben ze dat brok niet meer nodig.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:57

het lijkt me niet dat het slecht voor ze is anders geven ze die brok ook niet aan de veulens.als je het gewoon als een papje geeft en niet te vaak kan het volgens mij niet veel kwaad!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:59

Ik dacht dat in veulenbrok altijd meer natrium (zout) zat dan in gewone brok.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 17:32

Daar weet ik niks van, misschien slimme mensen hier op bokt die er verstand van hebben?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:37

Ik heb het even nagekeken en het zijn extra eiwitten. Geen natrium dus... sorry.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:43

Tessebes schreef:
Ik heb het even nagekeken en het zijn extra eiwitten. Geen natrium dus... sorry.


En extra kalk en en melkpoeder. Kan geen kwaad, alleen niet teveel geven met name niet aan pony's.

Evt mengen met gemengde granen, dan moeten ze wel kouwen!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Plus_en_Min en 95 bezoekers