Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:een opklapplankje/bankje in een hoek gemonteerd? Heb geloof ik zoiets op een Duitse site gezien, na het opstappen kon of ging die weer omhoog en dan was de wand weer vlak.
Je hebt ook van die dichte kunststof opstapblokken. Die zijn ook vrij veilig omdat ze groot zijn en stevig staan, dicht zijn zodat je paard er niet per ongeluk in kan stappen (dat laatste is mij eens gebeurt met kunststof open trapje en heeft me bijna laten verongelukken in een houten hek aan de andere kant van de bak...) en je kunt ze ook als "trapje" gebruiken
MissAmazone schreef:wij hebben zo'n ikea houten opstapje.. zo'n 2 treden ding.. erg handig alleen je moet wel iemand bijhebben die hem weghaald
UnlimitedS schreef:Bedankt voor de goede ideeën!
Overigens moet er echte een vaste opstap komen, geen losse krukjes.
ikke schreef:Kun je niet gewoon een stukje van de bakrand zover verlagen dat het de juiste hoogte heeft (en voldoende breedte en sterkte)?
Dan heb je geen uitstekende delen en geen wegklappende delen; waar paarden dan weer van kunnen schrikken.
UnlimitedS schreef:Het moet echt ìn de afgesloten binnenbaan komen, wij zaten zelf o.a. te denken aan een plank in de hoek, maar dat vind ik niet echt veilig, of een opstapje wat automatisch omhoog klapt of in de schuine boarding een soort treetjes weg werken.
Ik kan mij niet voorstellen dat wij de eerste zijn die met dit probleem zitten, er moeten toch al voorbeelden te vinden zijn op andere stallen?
UnlimitedS schreef:Bedankt voor de goede ideeën!
Overigens moet er echte een vaste opstap komen, geen losse krukjes.MissAmazone schreef:wij hebben zo'n ikea houten opstapje.. zo'n 2 treden ding.. erg handig alleen je moet wel iemand bijhebben die hem weghaald
Deze worden inderdaad nu gebruikt maar ik vind dat niet veilig en alsof de duvel er mee speelt; vandaag zat ik op een paard wat tijdens het opstappen niet stil wilde staan en op mijn correctie een paar passen achterwaarts maakte daarbij het krukje wat iemand had laten staan omver liep en er met zijn hoef in kwam.