Blinde paniek op mijn stal !!!!
De meest superieure hoefsmid die je maar kan bedenken, gaat ermee stoppen, tenminste in mijn omgeving..
Ik heb dus als smid, Johan van Riessen. Hij is vorig jaar naar Tiel verhuisd, en zou, zolang de clandizie het nog toelaat, gewoon naar onze stal, en wel meerdere in onze omgeving, komen. Nu een jaar later, heeft hij genoeg klanten in zijn nieuwe omgeving dat wij een beetje duur worden, om heen en weer te rijden....Oke, heel begrijpelijk, maar op zijn Hollands gezegd, dit is gewoon K.U.T.
Wat is er zo fantastisch aan hem?? Hij is ten eerste een man van zijn afspraken, hij komt altijd!! Hij is zeer goed, geduldig met paarden, en hij is ook nog gewoon een vakman, zijn familie heeft al 100 jaar een smederij, en hij heeft de opleiding tot smid gedaan.
Maar oke, genoeg hulde aan Johan.
Ik zoek dus een nieuwe smid, en natuurlijk het liefst met alle bovenstaande eigenschappen!
Wat ik vooropstel is, dat ie lid is van de vereniging van Hoefsmederijen. Dit omdat ze een aantal jaren geleden, het vak hebben vrijgegeven en hierdoor er nogal wat beunhazen rond lopen in hoefsmid-land..
En het nakomen van de afspraken is voor mij wel een heel belangrijk punt. Ik ken een smid, bij ons in de omgeving, die is heel goed, maar een afspraak valt niet te maken met hem, de paardenliefhebbers uit mijn omgeving weten wie ik bedoel...
Dus, zoals het kopje van het bericht al zegt, een smid in de omgeving van Haarlem, Velsen e.o.
Betrouwbaar, goed en i.b.v. een vakdiploma.
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!!
)