Zijn jullie paarden en of pony's ook zo stijf na de flinke regenbuien van gisteren?
Heb hier 2 pony's staan mijn fjordje en zijn vriendje. Zij staan volledig buiten.
Nu ik vanochtend in de wei kwam was mijn fjordje in en in stijf.....
Hebben die van jullie dat ook? en zoja hoe los je dit op? Heb inmiddels een flink stuk met hem gewandeld en nu ziet het er al beter uit. Ook maar een nieuwe regendeken gekocht.
Vind dit toch wel zielig....
joyce B
Het verschilt van paard tot paard. En ook in de loop der jaren kan het veranderen. Mijn pony stond in de zomer in weer en wind buiten met eczeemdeken en had hem nooit zien bibberen, maar de laatste jaren steeds vaker. Hij is nu 20.
Mijn merrie was een stalpaard en altijd met dekens om gestaan en die had het al koud met frisser weer en flinke wind. Elk buitje was teveel. Nu ze hier een aantal jaren buiten staat kan ze steeds wat meer hebben, maar als het lang achter elkaar regent gaat nog wel de regendeken op want dan staan ze er kleumend tot bibberend bij aan het eind van de dag. Zij wordt er ook echt verkrampt van.
Jups, hier nog zo'n gevoelig miepje, al vond ik het opzich nog wel meevallen de afgelopen daen, maar hier heeft het ook niet enorm langdurig geregend, en de wind viel mee. Een combinatie met heeeel veel regen en wind betekend gelijk een mega stijf en wat verkrampt paard, heel zielig. Ik heb daarvoor ook regendekens, al vind ik dat zo in de zomer best lastig, omdat ze er dan ook snel weer onder gaat zweten als het weer even droog is, en ze helaas niet bij mij in de tuin staat.
Ik heb zelf een tinker en die heeft er weinig last van, alleen met de onweersbuien van afgelopen week heeft hij wel iets meer moeite dan de doorsnee regenbui. Maar echt krampachtig of stijf kan je het ook weer niet noemen...
Maris
Geplaatst: 10-06-11 14:26
sommige paarden staan na een paar uur regen ( en wind ) echt te trillen op de wei, daardoor raken de spieren dan verkrampt. regendeken is dan een prima oplossing idd .
Gamblex17
Geplaatst: 10-06-11 15:49
Die van mij word er alleen suf van , maar daarna is hij gewoon weer normaal en druk =]