Grrr, dazen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Grrr, dazen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:13

Dazen, ik haat ze!
Ik ben gisteren gaan wandelen met [naam], ber 2 maal gestoken door een daas in dezelfde arm. Heb er eigenlijk voor de rest geen last van gehad tot daarjuist. Ineens begint mijn arm te jeuken en komen er 2 bulten te voorschijn.
Vind dit wel raar een dag later.
Nu, [naam] is helemaal ingepakt en bespoten met vliegenspul maar ik weet niet sinds vorig jaar vinden beesten mijn bloed plots lekker want word ineens lekgestoken (en niet alleen door dazen).

Ik heb thuis zo'n rollers liggen tegen muggen enzo maar denk dat dit niet effectief en straf genoeg gaat zijn en het vliegenspul van [naam] ziet bruin, dat gaat er juist over.

Heeft er al iemand ervaring met anti daas voor de mens, wat is goed en spraf spul?

Olikea

Re: Grrr, dazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:27

Ik heb ooit eens gelezen dat zo'n fluo hesje heel goed zou helpen.. dus daar rijd ik mee in de zomer.. en ik wordt eigenlijk nooit door een daas gestoken..
Weet niet of het daar aan ligt, maar het is het proberen waard toch?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:30

Dat kan ik inderdaad doen, het rare is dat ik tot vorig jaar nooit gestoken werd (en rij al 5 jaar buitenritten) en nu ineens wordt ik door vanalles gestoken en niet alleen door dazen, maar ook door wespen, muggen,...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:30

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:34

ALs de verzendkosten niet zo hoog waren (meer dan 12 euro, woon in belgië) dan zou ik dat wel eens proberen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:37

Gebruik je een sterke deodorant of parfum.. of mss wasverzachter?
Een sterke zoete/bloemige lucht kan ook beestjes aantrekken..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:40

Ik gebruik al jaren dezelfde wasmiddel en die is zeker niet straf van geur, wasverzachter en als ik buitne ga wandelen doe ik al geen parfum aan, speciaal zodat er geen beestjes op afkomen.
Bedankt voor het meedenken

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:04

Wat erg goed helpt (maar enorm stinkt) is hertshoornolie. Smeer dat maar op je paard dan blijven de dazen ook van jou af.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:18

kan je het niet via iemand hier in nederland bestellen dan?
Wij hebben zelf ook bremse bremse voor onszelf.
helaas heeft ons paardje, ondanks de zimply-gel ook nog last van die vervelende dazen hoor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:55

voor jezelf werkt een midden met een hoge concentratie DEET (zo heet het werkzame middel, is een afkorting) Zoek dus bij de drogist naar een midden dat DEET bevat, liefst hoge concentratie.
"Tropenmelk" is ook geschikt.

Verder lange mouwen en lange broek (los zittend). Door strakke kleding kunnen ze ook prikken!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:20

ja deet is een goede. Ik gerbuik het voor mezelf en daasspray voor t paard. en niet te zuinig meer zijn

NIet je man laten vragen die op middelbare leeftijd is aan een paar grietjes bij de albert hein. Die dachten echt dat man ze om een date vroeg, terwijl hij gewoon deet wou, maar dat kenden ze niet. Hilariteit alom

Zenarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:27

Ik heb gelukkig nog maar 2 dazen gezien. Mijn vriend zegt dat hij geen anti-prik spul nodig heeft, hij heeft mij... Deet vind ik ook het beste van alles werken voor de ruiter.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:51

truus1970 schreef:
ja deet is een goede. Ik gerbuik het voor mezelf en daasspray voor t paard. en niet te zuinig meer zijn

NIet je man laten vragen die op middelbare leeftijd is aan een paar grietjes bij de albert hein. Die dachten echt dat man ze om een date vroeg, terwijl hij gewoon deet wou, maar dat kenden ze niet. Hilariteit alom

:')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:01

IK ga jullie tips ten harte nemen en ga morgen naar de apotheek voor het sprafste spul dat ze in huis hebben.
Dazen, mij zul je niet meer steken :)