Ik heb een ruin op stal, die verhaard helemaal nog niet, hij staat iedere dag te zweten in de stal, echt nat. Ik heb het idee dat dit komt doordat hij zijn warmte niet goed kwijt kan. hij zijn warmte niet goed kan reguleren door het pak haar. Nou vroeg ik me af of meer mensen hem zouden scheren.
Zou je niet eerst gaan uitzoeken wáárom hij niet verhaard?
dressagelady
Geplaatst: 06-06-11 12:24
Hoe dik is het pak haar? Laat hij helemaal geen haar los? Is hij medisch wel in orde? Wij hebben onlangs ook de mini-shet geschoren die niet door zn vacht heen kwam, beestje was helemaal opgelucht
Ik heb 2weken geleden nog 7 paarden en pony's geschoren.
wilma12
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-11 12:30
Hij heeft de hele winter op de wei gelopen is 4 jaar oud, Hij begint wel iets, maar hij staat zo te zweten en te hijgen de hele dag, heb het idee dat hij zich er niet echt prettig in voelt. Medisch is hij helemaal in orde. het is een cm of 2 dik.
Jahoor, lekker scheren! Kan helemaal geen kwaad! Wel even kijken hoe zijn dieet is, krijgt hij genoeg voedingsstoffen binnen? Volgend voorjaar zou je kunnen proberen lijnzaad te geven, dat helpt met de verharing.
Dat is inderdaad wel een goede, Hij krijgt 2 scheppen sportbrok per dag, en 2 scheppen zemelen. Mijn schoonvader zegt dat ik dan een heel raar paard krijg, maar hij voelt zich nu met die warmte ook echt niet lekker.