Benodigdheden
Ik heb alles gekocht bij de GAMMA, misschien is het ergens anders wel goedkoper/beter. Heb ik nog niet naar gekeken.
- (Hout)schroeven 40mm €4,29
- (Hout)schroeven 80mm €6,49
- Balk 69x69mm 3.90m €20,64
- Balk 44x44mm 3.90m €8,55
- 8 Verstevigingshoeken €10,58
Samen: €50,55
Dit is voor 2 cavaletti's, en ik heb heel veel schroeven gekocht, dus daar kan ik nog veeeeeeeel meer cavaletti's mee maken

- Boormachine
- Schroevendraaier
- Zaag
- Vriend die kan helpen als iets scheef zit/niet past zodat het met brute kracht/grof geweld WEL past

Aan de slag
1. Zaag de balk van 69x69 door midden (1.95)
2. Zaag de balk van 44x44 in 8 stukken van ongeveer (tja, ik blijf een kluskluns) 48cm.
3. Leg 2 balkjes van 48 cm op elkaar, ik heb gemeten dat er aan de 'onderkant' 30 cm zat. Dan krijg je een cavaletti van ongeveer 38 cm hoog. En schroef deze aan elkaar.

Het lijkt een beetje scheef (is het vast ook) maar dat komt ook omdat hij iets scheef ligt.
4. Herhaal stap 3

5. Leg de balk van 69x69 in de kruisjes van stap 3, en bevestig de verstevigingshoeken. In het totaal heb je er 4 nodig, 2 per kant.

Ik heb er nog een likje verf (beits) overheen gedaan:

Tips (Of: wat ik fout heb gedaan)
- Bij stap 3 is het waarschijnlijk beter/steviger om het hout uit te frezen en dan vast te boren. Maar dat durf ik helemaal nog niet aan.
- Doe niet zo eigenwijs als ik door te denken dat het binnen wel kan omdat het buiten regent, bij ons was het namelijk niet handig

- Aan de onderkant van de cavaletti de 'pootjes' zijn nu nog 'gewoon' afgezaagd, je kan ze dus niet echt stapelen, dan zou je hem 'vlak' af moeten zagen. Dat komt hier vast nog wel een keer, maar zag ik nu nog niet zitten. Of misschien maak ik er wel een soort rechte plaatjes op, dat zie ik nog wel.
- Maak alles iets rechter dan ik

Verder heb ik geen klustips meer, maar ik sta altijd open voor ideeën