Nu mijn pony heeft 2 jaar niet geschuurd en dit jaar waren we te laat. hij had mooie volle manen. En hij heeft een deeltje eraf geschuurd zodat het nu echt dun is!!! Bestaat er een product (die betaalbaar is) waarbij de manen weer dikker worden en bestaat er ook een product waarbij de manen teruggroeien? En werkt dit dan ook op de staart?
@Emma, er bestaan geen producten tegen kaalheid, een toupet zal misschien werken, misschien bestaan er wel producten tegen jeuk. Zoek de oorzaak van het schuren, anders misschien een eczeemdeken aanschaffen?
Sjors
Geplaatst: 04-06-11 19:26
er bestaan geen produkten dat de manen weer terug groeien. wel anti-jeuk, dan gaat de jeuk weg en heb je dus meer manen 'over'
@ Estherhegt wat is éen 'toupet' ?
EstherHegt
Geplaatst: 04-06-11 19:42
Sjors493 schreef:
Een toupet is een gedeeltelijke pruik voor het kale gedeelte, een soort sticker met haar zeg maar
emmatje_ly
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-11 20:41
EstherHegt schreef:
Sjors493 schreef:
Een toupet is een gedeeltelijke pruik voor het kale gedeelte, een soort sticker met haar zeg maar
hihi voor een paard Nee hoor
en ik heb al eens van dingen gehoord maar ja dat bestaat toch maar bedoel meer welke producten hoe dat ze noemen en MIJN PONY IS NIET KAAL!!!! zijn manen zijn enkel nu (wat) dunner! en wil ze weer vol/dik hebben!!! en hij heeft zomereczeem en dat hebben we 2 jaar kunnen weglaten door knoflook te geven elke dag bij zen voer en vliegenspray elke dag en een vliegendeken op dit jaar waren we te laat dus hij is begonnen met schuren zijn manen zijn nu wat dunner dus niet kaal!!! en hij schuurt nu wat minder nog heel soms nog omdat hij nu weer knoflook krijgt.
oké! wij hebben ook zo'n ding. zal morgen een foto maken! @Emmeatje_ly welk ras is het? hoe oud is hij/zij?
emmatje_ly
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-11 17:36
Sjors493 schreef:
oké! wij hebben ook zo'n ding. zal morgen een foto maken! @Emmeatje_ly welk ras is het? hoe oud is hij/zij?
hij word nu 11 jaar oud en hij is een kruising van een arabierX... of een welshX... of iets anders er zit wel volboed in en is fijn gebouwd
tiny_tiger
Geplaatst: 05-06-11 18:56
mijn heckney schuurde ook en hele dunne manen hield hij ervan over. vorig jaar had hij helemaal niks meer soms had hij zelf schaaf plekken van ,nu ik heb er baby olie opgesmeert op zijn staart en manen hij schuurt niet meer en er groeien nu allemaal nieuwen haren bij dus mischien is dat een optie want dan wordt de huid wat soepel en voelt het mischien beter aan