Benen opscheren, Hoe ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lYennee

Benen opscheren, Hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:33

Ik wil graag mijn pony dr benen opscheren, alleen heb dit nog nooit gedaan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik te werk moet gaan?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:30

Ik ben het gewoon gaan doen.....
De witte delen deed ik gewoon in het geheel en ik stopte bij de overgang van haarkleur. De lange haren in bruin scheerde ik met de groeirichting mee, dus naar beneden. Standje zeer kort, dan had ik geen strepen maar mooie rose voetjes, mochten er toch strepen zijn: die zijn er met een week of 2 wel uit. Wanneer je gekleurde sokken hebt, tot de kogel opscheren.

Zorg daarnaast voor een goed apparaat en geslepen messen, mocht je een apparaat zoeken zie onderstaande site.
En mocht scheren toch te eng zijn, ik deed voor het scheren altijd knippen en dan met een manenkam opknippen zodat er geen happen ontstonden.
(met de kam tegen de groeirichting in en hetgene wat uit de kam steekt afknippen..

Doe het ieder geval niet net voordat je een wedstrijd hebt... voor het geval dat..
Succes!

different1

Re: Benen opscheren, Hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:36

als je zelf nog nooit benen opgeschoren hebt, is het misschien fijn om een ervaren persoon erbij te hebben die je precies kan vertellen hoe en wat, en het ook een stukje voor kan doen.
tevens is het sowieso handig om niet alleen aan te klooien, je weet niet hoe de pony reageerd...