slechte wei!!HELP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loveyrsa

slechte wei!!HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:48

hallo iedereen,

ik zal eerst even alles een beetje uitleggen,
Wij hebben ons paard niet thuis staan, maar bij iemand anders op het erf.
We mogen gewoon doen met de weien wat we willen, maar dan moeten we dat natuurlijk ook zelf betalen
Het gedeeldte wat aan de voorzijde van het huis zit is erg slecht,
Er staat super veel Jacobskruiskruid in en andere zooi het is echt heel erg
We hebben al velen jaren het geprobeerd met maaien en het eruit halen,
maar het is gewoon on begonnen werk
In dit voor jaar hebben we de paarden mest er over heen gestrooid
en de wei laten slepen en toen opnieuw ingezaaid
maar nu is dus het probleem dat er helemaal geen gras staat en echt super veel onkruid
Het punt is ook dat we niet kunnen sproeien en dus ook dat het gras niet kan groeien

Ik zat zelf te denken om iemand te laten komen die het weiland kan kapot spuiten en omploegen en opnieuw inzaaien
Maar heeft iemand hier mischien ervaring mee?
en helpt het ook? wat zou het ongeveer gaan kosten?

Ik hoop dat jullie wat informatie erover hebben! ;)

PBA_

Re: slechte wei!!HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:31

ik lees even mee, ik heb een gatenpaleis met veel onkruid waar ook wat aan gedaan moet worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:39

Eerst wachten tot er weer genoeg regen valt en het weer goed is om graszaad te laten kiemen. Dat is voorjaar of najaar, maar niet midden in de zomer.
Neem contact op met lokale boer of loonwerker (maar informeer dan goed naar de prijs, want die kosten zijn aardig hoog) en vraag daar advies van wat en wanneer dit aan te pakken.
Doe ook bodemonderzoek ivm goed bemestingsadvies (wel aangeven dat het om een paardenwei gaat) en hoeveel kalk je moet strooien.
Reken er op dat het hele ploegen, opnieuw inzaaien, etc. zeker als je met speciaal paardengrasmengsel zaait kostbaar is en je dat stuk land een jaar niet kan gebruiken. Gras moet eerst groeien, dan hooien/schapen erop en voordat paarden er weer op kunnen ben je dus jaar verder. Heb je dus genoeg wei om dit te doen, of moet je dit echt als meerjarenplan aanpakken?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:36

hmmm, een heel jaar ook als je het in het najaar laat doen. Dat ze er in het begin niet inkunnen vind ik geen probleem. Zelf heb ik maar 2000m2 dus om dat weer in 2en te doen vind ik te weinig wat ik dan overhoud maar is weer meer dan niks. Schapen zijn hier te leen dus ook geen probleem. Ga eens uitzoeken hoe en wat. Ik zelf was het ook niet van plan nu te doen, ze doet het er maar mee. Geen idee wat TS haar tijdsbestek is.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 08:32

bedankt vor jullie reacties!
Uhm we hebben ook nog weien aan de achterzeide van het huis die wel goed zijn en behandelbaar door eruithalen.
Dus als we een jaar er geen gebruik van kunnen maken hebben we wel altijd nog een wei