Ik woon tegenover een groot bos, en rondom de ponyweiden staan ook bomen en een stukje bos. Nu komt de buurvrouw me net vertellen dat er een vos in het gebied rondloopt. Hoe erg is dit ivm de pony's, en wat kunnen we er eventueel aan doen?
Amigo1988
Geplaatst: 30-05-11 20:49
Kennisje van me heeft haar paarden ook in een gebied staan waar vosjes lopen. haar paarden hebben op de benen wel eens bijtwondjes maar weten niet zeker of dat door de vos komt.
Volgends mij kun je er niks aan doen... Succes
_Dune_
Geplaatst: 30-05-11 20:51
Vossen zijn heel schuw, die zullen echt geen paarden aanvallen. Bij ons op stal komt er ook zeer regelmatig eentje. Die wandelt door de weilanden, via onze bak naar de mesthoop om daar wat rond te struinen. Ik heb nog nooit iets gemerkt aan al die paarden waar die vos eerst voorbij moet.
soesita
Geplaatst: 30-05-11 20:54
Ik denk niet dat het veel kwaad kan maar denk je er wel aan jezelf en je paarden tegen hondsdolheid te vaccineren? Hoe het in NL is weet ik niet, maar hier in Duitsland mogen paarden alleen al bij verdacht op hondsdolheid afgemaakt worden!
Dat kan helemaal geen kwaad. Verspreid over heel Nederland en Belgie komen meer vossen voor dat je zou denken. En een vos eet geen pony he die houdt het bij kleine dieren zoals muisjes, konijnen etc.
Soesita volgens mij is de regelgeving rondom hondsdolheid overal hetzelfde aangezien het zo gevaarlijk is.