Schrikdraadapparaat (accu of batterij)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Schrikdraadapparaat (accu of batterij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:15

Wat is een goed schrikdraadapparaat op accu of batterij? Normaal gebruik ik apparaten die je kan aansluiten op het lichtnet, alleen voor het stuk waar ik nu stroom op wil hebben daar is het dichtstbijzijnde stopcontact wel een heel stuk uit de buurt. Het gaat om maar een klein stukje land (max 40x40m). Ik hoef dus niet een heel krachtig apparaat te hebben.

Wat is nu een geschikt apparaat? En is een accu of batterij beter? Weet iemand hoelang een accu of batterij meegaat? Zijn beide vaak ook weer op te laden?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:02

Ik heb een accu en is goed te doen, laad snel op en duurt zo´n 48 uur op de laagste stand op ongeveer dezelfde oppervlakte als jij.
Tegenwoordig zijn er ook accu´s op zonne-energie dat lijkt me net iets makkelijker want dan hoef je de accu niet mee naar huis te nemen om op te laden.
Deze is het http://www.albaitack.com/imagenes_produ ... s/1482.jpg die ik heb op het moment.

Meert

Re: Schrikdraadapparaat (accu of batterij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:50

En hoelang gaat de accu ongeveer mee?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 01:47

Deze heb ik nu al 6 jaar, de laatste jaren gebruik ik hem niet meer.
Maar 4 jaar lang heb ik er plezier van gehad.
Behalve die keren dat ik niet goed onder de lijn doorkroop :+
Had hem uitgeleent aan een vriend en die heeft hem zonder kabel terug gegeven.
Maar als ik een goed kabeltje ervoor zal zoeken doet hij het nog steeds.
Heb hem nu niet nodig en ben bang dat hij gestolen word mijn paard staat langs een openbare weg.
Volgens mij gaan deze dingen best lang mee :j .

Dennis_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:54

Persoonlijk zou ik gaan voor een schrikdraadapparaat van horizont of van gallagher.
Deze zijn kwalitatief gezien de betere.
Heb zelf ook 2 apparaten gehad van koltec om te proberen maar deze vielen erg tegen..

Links:
http://www.horizont.nl/
http://www.gallaghereurope.com/

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:49

Wij hebben ook een gallagher, op het net, doet het al een jaar of 6 prima.
Het heeft voor en nadelen, de batterij apparaten kun je overal gebruiken, voor een klein stukje goed te doen, hij kan wel gejat worden, heeft minder power, zowiezo voor een krachtige gaan, want als er wat tegenaangroeid enz. gaat het hard achteruit.
Je hebt verschillende batterijen, meestal kun je één zomer doen met zo'n ding.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:06

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:53

Euhhh bij Agradi heb je best leuke apparaten voor 99 euro.
Kweet niet hoe dik de portomonnee is maar die van 500 wil je zeker niet gestolen hebben...

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:26

maar dan kun je elk jaar een neiwue kopen want de kwaliteit van Gallagher is gewoon het beste

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:50

Wanneer het om een klein stukje afrastering gaat zoals de uwe dan is een schrikapparaat op batterij de beste optie.
Wanneer er geen begroeing tegen de draad aan komt en de afrastering netjes is aangesloten kan een batterij tussen de 3 en de 6 maanden mee gaan.

Wanneer u een afrastering heeft langer dan 3 kilometer is het aan te raden om voor een schrikdraadapparaat op accu te gaan, deze geven iets meer power en schroeien het gras weg.

Het nadeel van de accu apparaten is dat je daar een speciale caravan accu bij moet kopen van 85 ah 12 volt, deze accu's kosten € 150,-
Deze accu's gaan tussen de 3 en de 6 maanden mee en moeten dan weer opgeladen worden door een autoaccuoplader. De laders zijn te koop van af ongeveer € 75,- bij de autospeciaalzaak of gamma. Koop geen auto accu, want deze zijn er niet voor gemaakt, een autoaccu is geschikt om kortstondig veel power te geven, maar niet voor de lange duur. Een caravan/camper accu is dat wel.

Een lichtnetapparaat is altijd de beste keuze, en wanneer deze goed is aangesloten heb je er geen omkijken meer aan en gaan ze zo jaren mee.

Er zijn tegenwoordig ook kleine apparaatjes welke zowel op lichtnet kunnen als op een accu.

Wij hebben sindskort een heel leuk batterij schrikdraadapparaat in ons assortiment die nu tijdelijk met een gratis batterij geleverd wordt.
Dit apparaatje is erg simpel, geen poespas, maar wel erg sterk voor een apparaat op 9 volts batterij.

Deze kunt u hier terug vinden: http://www.macrovet.nl/hotline-phoenix-centaur-volt-p-2467.html

Als er specifieke vragen zijn dan ben ik altijd berreid om er uitgebreid antwoord op te geven.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:02

Mijn batterij is elke 2 maanden leeg dus echt waardeloos! Mss is dan zo'n zonnepaneelding of oplaadaccu wel wat handiger!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 12:51

MirandaFuego schreef:
Euhhh bij Agradi heb je best leuke apparaten voor 99 euro.
Kweet niet hoe dik de portomonnee is maar die van 500 wil je zeker niet gestolen hebben...

Mijn portemonnee is iig niet zo dik! :D
Voor een afrastering van ongeveer 200m (totaal) ga ik ook echt niet een apparaat van een paar honderd euro kopen.

Bedankt voor alle reacties. Situatie is veranderd dus ik heb voorlopig geen schrikdraadapparaat nodig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:53

Je neemt nu een vogelverschrikker? :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:12

Een vraag hoe krijg je veel spanning,ligt dat aan het soort apparaat wat je hebt of niet? Mijn pony gaat overal onder door.

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:35

marleen_usar schreef:
Een vraag hoe krijg je veel spanning,ligt dat aan het soort apparaat wat je hebt of niet? Mijn pony gaat overal onder door.

Controleer eerst of de aarding van het apparaat goed is, dit bepaald voor een groot deel de kwaliteit van de afrastering.
De aardpen moet diepgenoeg, bij voorkeur tot in het grondwater staan. Meerder aardpennen welke met elkaar verbonden zijn wil ook nog wel eens helpen.

De laatste tijd is de grond erg droog, dit helpt ook niet echt mee met een goede stroomdoorvoer, en kan het zijn dat er iets minder spanning op de draad staat.
Een extra draadje wil ook wel eens helpen.