zandkoliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetyash17

zandkoliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:43

Hallo allemaal

ik heb nu 5 pony's lopen op het land 2 gaan er in de avond naar binnen
nu heb ik dus een shetlander hengst met zandkoliek... die is vrijdag avond geopereerd staat nu op de dierenkliniek de Delta in maasland.
nu heb ik dus zandclear gekocht om de rest de kuur te geven..
nu heb ik dus een probleem.. het moet door het voer maar het biks eten ze er tussen uit..en de poeder blijft over :(
Dus heb ik het een beetje met water vermengd maar dan hoeven ze het niet meer.. vermeng ik het met appelmoes hoeven ze het ook niet.
heeft iemand enig idee hoe ik het dan zou kunnen geven??

Alvast bedankt:)

sanso

Re: zandkoliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:12

In ranja of iets ander zoets

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:16

een handje zemelen iets vochtig maken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:22

Het is even wennen qua smaak voor de meeste paarden, wat je zou kunnen proberen als ie het écht niet wil eten ook niet met stroop of honing of zemelen of slobber wat dan ook, is optrekken heel erg verdund met water in een grote spuit zonder naald en dan in zijn mond spuiten net als een wormkuur.

SC is ook in biksvorm dacht ik, en er is ook de husk vorm, dat is de grondstof van SC maar dan zonder merknaam.

sweetyash17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:13

Oke dankjewel allemaal:)
maar het probleem is dus zodra je dat sandclear dus nat maakt word het een vieze pap haha en dat gaat dan klonteren ik begrijp best dat je dat niet egt kan eten het plakt namelijk ook erg vast aan het gehemelte dus zodra ik er siroop bij doe.. word het dus nat haha ik ga nu zelf proberen met een stukje brood kijken of dat werkt en anders toch siroop ofzo:)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:25

Als jet het op wil trekken zal je het idd flink nat moeten maken anders verstopt het je spuit. In slobber echter zal ze het niet proeven, net zo min als dat je het nat maakt en meteen geeft, dan is het nog niet helemaal opgezwollen tenzij ze niet meteen alles opeet.