wat zijn de kosten om een bak om te draaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

love_luna_

wat zijn de kosten om een bak om te draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:40

we willen volgende maand onze bak laten omdraaien
nu vraag ik me af wat zijn gemiddeld hier de kosten van 20x60 meter
de loonwerker komt maandag een prijs doorgeven hij wilde eerst komen kijken
wie heeft dit ook laten doen en wat waren jullie kwijt ?

tamary

Re: wat zijn de kosten om een bak om te draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:51

Informeer even bij je gemeente, want voor grondbewerking dieper dan 40cm moet je een vergunning hebben.
Hoe diep de loonwerker echt moet keren hangt af van de diepte van de zandlaag en of je de mogelijkheid wil openhouden om later nogmaals te kunnen keren.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:58

tamary schreef:
Informeer even bij je gemeente, want voor grondbewerking dieper dan 40cm moet je een vergunning hebben.
Hoe diep de loonwerker echt moet keren hangt af van de diepte van de zandlaag en of je de mogelijkheid wil openhouden om later nogmaals te kunnen keren.

wij wonen in duitsland
andere regels ;)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:23

Als je gebruik maakt van je huidige grond
geen zandgrond van een ander perceel gebruikt
en verder geen andere dingen toevoegd aan de bak, werk je binnen de gemeenteregels en wetten. ;-)

tamary schreef:

TS, schroom niet om deze klus ook eens aan een boer in de buurt te vragen. Zij hebben echt kennis van de grond, zij kennen de grondstructuur en doen het meestal voor een heel stuk minder geld. ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:34

VDB schreef:
en verder geen andere dingen toevoegd aan de bak, werk je binnen de gemeenteregels en wetten. ;-)

Fout. Als een boer dieper wil ploegen dan 40cm heeft die ook toestemming nodig. (Boer zelf gesproken, wilde ook paddock/bakje).

Ik weet niet hoe alles in Dld. werkt, dus vraag het even na.

Of een lokale boer de nodige machines heeft is maar de vraag. Je kan wel onderhandelen over een prijs ipv uren na afloop betalen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:50

Toch nog maar eeen keer de gemeentelijke regels lezen tamary!
Niet "fout'" dus, ik spreek uit ervaring 90cm + 45cm zand omgegooit.
Tenzij jij in een bijzondere gemeente woont?

tamary schreef:
VDB schreef:

Fout. Als een boer dieper wil ploegen dan 40cm heeft die ook toestemming nodig. (Boer zelf gesproken, wilde ook paddock/bakje).

Ik weet niet hoe alles in Dld. werkt, dus vraag het even na.

Of een lokale boer de nodige machines heeft is maar de vraag. Je kan wel onderhandelen over een prijs ipv uren na afloop betalen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:41

kraan kost hier zo'n 55 euro exclusief BTW per uur, is er 1 a 2 dagen mee bezig afhankelijk van hoe diep hij moet graven voor voldoende zand en natuurlijk hoe ervaren de persoon is.
5 jaar geleden heb ik een vaste prijs gedaan en dat was toen dacht ik 1800 euro voor 20 bij 60 voor graszode frezen, toen ong. 1,20 diep omgraven en daarna vlakken met lasergestuurder kilverbak (1,5 dag werk) achteraf gezien had het beter op uurbasis gekund met goedkoper loonbedrijf ;)

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:48

Wij hebben onze bak laten keren en een longeerkraal. Helaas was dit te zwaar. De kosten waren voor ons 750,- Als je in het Noorden net over de grens woont, weet ik nog wel iemand die dit voor je kan doen.
Echter is de bak bij ons te zwaar. Zowel in de zomer als in de winter. Mijn buren hebben de bak af laten graven. Met heel nat weer is de bak wat glad en kan je niet rijden. Verder is de bak altijd goed. Ik ga nu Woudzand proberen.