mijn 10 jarige ruin heet nu al voor de 2de zomer dat hij veel haar aan gemaakt heeft in het voorjaar en dat hij in de zomer erg dik in zijn vacht zit. Ik scheer hem nu al sinds 3 winters en bij de eerste zomer geen problemen. Echter is hij tijdens het trainen erg vrolijk en pittig en zweet hij erg veel (dit is ook de reden waarom hij in de winter geschoren is. Het probleem is nu dat hij zowat niet zijn haren los laat terwijl mijn andere ruin veel verhaart. Beiden zijn shetten waarvan ik denk dat de pony in kwestie ook welsh in zich heeft.
Ik geef nu bijna elke dag halve vitamine koek met lijnzaad of zonnebloem olie. Wat kan ik eraan doen dat hij zijn haar los laat en weer gaat stralen als voorheen?
Hij is in september en half december voor het laatst geschoren.
ik wil hem liever niet meer scheren in de zomer vorig jaar wel gedaan omdat hij erg dik in zijn Vacht zat naar als je alles eraf hebt is de zon en beestjes vervelend. Ook de nachten wisselen wel is zou graag willen dat ik het verharen zou kunnen stimuleren.
heidi1973
Geplaatst: 26-05-11 14:29
probeer hem is lijnzaad olie te geven toen in mijn paard kocht vorig jaar zat ze ook heel dik in het vacht in de zomer heb de hele winter linzaadolie gegeven en deze zomer zit ze heel erg mooi en kort in der vacht
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-11 15:47
ja dat heb ik gegeven en geef nu zonnebloem olie. Moet je het dan in de winter geven geef het namelijk sinds februari en daarna weer sinds 2 weken
De paarden moeten nu allemaal hun zomervacht hebben.
Kan zijn dat hij spoelwormen heeft. Keertje ontwormen met pyrantel, equiwormP.
caspertjeP
Geplaatst: 26-05-11 15:54
scheer anders eens met de haren mee want dan trim je het meer dan dat hij "kaal"wordt
mijn paardje scheer ik alleen in de herfst en dat is genoeg. de laatste x had ik een dekje onder het zadel laten staan en in februari heb ik deze eraf geschoren (met de haren mee) zonder hem helemaal te scheren en je zag er echt niets van
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-11 15:59
ik denk dat ik hem morgen ga scheren op die manier ik twijfel of hij wel lekker in zijn vel zit (met vacht ) maar met conditie super hij loopt veel en is erg alert dus vind het toch wat naar lijkt nu gewoon of hij niet 100% in orde is.
Ariebren
Geplaatst: 27-05-11 17:40
Ariebren schreef:
De paarden moeten nu allemaal hun zomervacht hebben.
Kan zijn dat hij spoelwormen heeft. Keertje ontwormen met pyrantel, equiwormP.