mag dat wie weet dat ?
Staat namelijk niet in zijn kentekenbewijs wat de auto mag trekken.
heeft er een ander half paards trailer achter en een groot paard er in van wel ong 600 kilo.
wie weet wat een golf 1.3 mag trekken ??????
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ArwenLune schreef:Dat lijkt me *heel* onwaarschijnlijk. Zonder E rijbewijs mag een auto een trailer trekken als het max. beladen gewicht van de trailer onder het ledig gewicht van de auto ligt (en max gewicht van de gemiddelde 1,5 paards trailer is meestal 1300 kilo). Geen idee wat een Golf 1.3 weegt maar die haalt de 1300 kilo vast niet.

) Weegt 933 kg. GTI is zwaarder als gewone golf... Volgens het boekje mag mijn auto 1500 kg geremd trekken.
met gekeurde trekhaak etc. Zal voor een golf 1.3 niet veel anders zijn denk ik. Of het aan te raden is is een ander verhaal. Heb persoonlijk liever een grote auto ervoor staan. Een paard is nou eenmaal geen caravan en beweegt ook nog eens tov de trailer dus fijn rijden is anders, zeker met een onrustig paard. 
. Ik was in ieder geval blij toen we er waren (en het was maar zo'n klein stukje)! Met de Jeep ervoor (en hebben inmiddels een vol-polyester, dus zware, 2-paards trailer) heb je geeneens in de gaten dat er iets achter hangt. Rijdt toch wel stukken fijner
. Maar het antwoord is dus (zoals eerder gegeven), mag niet.