hoe leer je dat poetsen & knufflen "leuk" is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

hoe leer je dat poetsen & knufflen "leuk" is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:47

Tsjaah de meeste paarden vinden het heerlijk, maar met mieke is het een grote ramp.
ze weet inmiddels dat trappen en of bijten niet ok is, en doet het nu niet meer.
Maar ze staat constant op klappen. iederekeer aan het drijgen. en als ze stilstaat en "lief" doet staat ze er nog mega sagge bij. oren in de nek...
gaan de kinderen er mee rijden, is ze helemaal happy zodra het kind er op zit. dan vind ze alles goed en vind ze super leuk!
hebben jullie hier ervaring mee? en hoe leer je dus dat poetsen "leuk" is?

Cynthiaaapje

Re: hoe leer je dat poetsen & knufflen "leuk" is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:48

Jij vind het een ook leuker dan het ander toch??

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:49

welke borstels gebruik je?, praat je ook tegen haar tijdens het poetsen? zijn lichamelijk problemen uitgesloten?

wat versta je onder knuffelen; ik heb 3 pony's waarvan 1 het maar echt leuk vind dat ik om zijn nek hang haha :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:47

Als het geen tut pony is dan kun je dat er ook niet van maken. De een geniet ervan de ander accepteert het maar vindt er weinig aan.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 18:48

tsjaah ze hoeft er oook niet dol op te worden, maar nu lijkt het of ze ieder moment kan ontploffen

ik probeer haar benen&buik te vermeiden dan word ze nog bozer. we gebruiken voornamelijk ros en zachte borstel.
DA komt binnenkort voor enten, dan ga ik eens vragen. maar vind het eigenlijk raar al zou er wat mis zijn aangezien ze het rijden weer zo leuk vind...

gewoon een aai over dr bol :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:51

Ik zou met de ros niet in de weer gaan, nu ze zo'n korte vacht hebben. Ik denk dat bijna elk paard daar wel nijdig van zou worden :P

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 18:52

zoon rubber rosborsteltje? die andere vinden dat juist heeeeeeeerlijk tegen alle kriebel!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:54

Het verschilt heel erg wat een pony fijn vind. Probeer eens een zachte borstel uit :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:56

Achter de oren kriebelen vinden de meeste paarden wel fijn, hoe reageert ze daar op?
Was bij mijn paard de eerste plek van aanraking wat hij accepteerde :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:57

Wij hadden een Russische fok en renmerrie op stal, import op hoge leeftijd uit rusland. Een hele andere opvoeding en selectie daar, en deze dame was er dan ook snel me klaar, met het borstelen. Dat kan je niet veranderen, vergelijk het anders eens met mensen: de een is heel knuffelig en gezellig aangelegd, terwijl de ander liever afstand houd en de kat uit de boom kijkt. Wat doe je er aan? Niet veel. Overigens, toen het echt nodig was kon pas wel heerlijk genieten van een borstelbeurt, maar echt haar ding is het nooit geweest.

Als je paard nu wel een kriebbelplekje heeft, kan je wel een beetje kroelen daar, maar dring het allemaal niet op, dat wekt alleen spanning op.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:23

Heee.
Hier een paar tips;
~Belonen als ze braaf is. bijv. met Snoep of een klopje geven.
~Steeds iets meer poetsen.
~Eerst met je handen de buik enzo doen.

xxx.