Sinds kort heb ik een paddock laten aanleggen met zeezand. Dit droogt zo ongelooflijk snel en door de wind waait het weg. Wie heeft of weet er een oplossing, zodat het zand in de paddock blijft liggen?!
Yucca
Geplaatst: 23-05-11 15:42
Duingras aanplanten Nat houden Iets erdoor mengen (vilt/stof/leem) dan meer water kan vasthouden
Tapijtsnippers, geopad vlokken, alles werkt prima zeker in een paddock. Het maakt imo niets uit of je nu in een rijbak of paddock dit gebruikt.
We hebben geopadvlokken ( ook soort tapijt) en dat houdt wel vocht vast. Toch moet ik vrij regelmatig sproeien, bij lange droge periodes ontmengt het iets waardoor je toch fijn zand verliest door de wind.
Ik heb behalve zand ook menig snipper een bak uit zien waaien met deze droogte... Inderdaad de beste oplossing: sproeien, sproeien, sproeien. En eventueel walsen/slepen daarna.
Inmiddels hebben we gebeld met diegene die de paddock heeft aangelegd en die gaf het advies om het eerst echt kletsnat te maken, zodat ook de drainage vol water zit. Deze drainage kunnen we afsluiten, dan blijft het zand in de paddock langer nat (als het goed is). Had verder net als hierboven genoemd het idee om iets van windbreekgaas te gebruiken. Hoop ook dat het binnenkort eens een keer flink gaat plensen, dat kunnen we goed gebruiken....