schrikdraadapparaat: welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

schrikdraadapparaat: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 13:29

hey bokkers.

Op ons nieuwe adres hebben we straks een door struiken omgeven stukje land om te longeren. Nou doe ik ook grondwerk met mijn paard waarbij hij los loopt. Bedoeling is om met breed lint en losse paaltjes een longeerrondje te creeren van zo'n 20 m doorsnede (omtrek van +/= 65 meter) met twee draden. Nu is mijn paard wel zo'n slimmerd dat hij zeker een poging zal doen uit te breken.. zodoende wil ik een klein compact schrikdraad apparaat kopen om dit te voorkomen aangezien hij enorm ontzag heeft voor stroom. Welk apparaat kunnen jullie me aanraden en waar moet ik op letten bij aanschaf van een tweedehands? Hij moet dus werken op batterijen en voor twee lijnen van max 75 meter (totaal dus 150 meter) geschikt zijn.

alle info is welkom! alvast bedankt ! _/-\o_ :D

Angela

Re: schrikdraadapparaat: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:33

Voor die afstand is eigenlijk ieder apparaat geschikt. Pas bij afstanden van een paar honderd meter gaat het echt verschil maken door het verlies van stroom, bij totaal 150 meter zijn ook de minder sterkte apparaten geschikt. :j

een tweedehands kan prima hoor! Deze apparaten gaan vaak jaren lang mee.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 13:37

Dank je wel, maar heb er echt 0 verstand van, dus welk merk, type en Voltpercentage raad je me aan? want zie op verkoopsites door de bomen het bos niet meer. ook zeker qua kosten want heb niet veel te besteden..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:41

Kijk uit als je er eentje 2de hands koopt! het beste is dat je hem ophaalt,dan kan je zien of die ook echt werkt.Ik heb hier op bokt ook een stroomaparaat gekocht,die kreeg ik thuis in onderdelen,verroest en doet het niet.Stond bij: aparaat is nooit gebruikt!
Dus kijk uit hoor TS, koop er eentje die je werkend kan zien!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 13:57

gohya dank je voor de tip, was ik inderdaad ook al van plan, ik weet dus alleen niet welk merk en voltage?! en wat zijn een beetje gangbare prijzen?

thnx!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:01

ik heb er 2 weken geleden 1 besteld bij medhorse de EN.... op het lichtnet 140,-
ik ben erg tevreden ik weet niet of hij nu ook op baterij kon sommige kunnen namelijk alle 2

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 14:08

oke, ja het is voor mij alleen 3 a 4 x pw om een uurtje te longeren.. dus een voordelige tweedehands met bijv een oplaadbare batterij zou al voldoende zijn..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:17

Wat heb je ongeveer te besteden?
Wij zelf hebben een heel erg oude paddenstoel. Die moet je na zoveel uur vervangen geloof dat de batterij rond de 20 euro kost. Opzich is die prima geschikt voor kleine afstanden. Weet alleen niet of ze die nog verkopen tegenwoordig.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 14:19

paddenstoel zou prima zijn, misschien kan je per pb aangeven wat je ervoor zou willen hebben. HEt gaat er alleen om dat mn knol wat hoort tikken en dat als hij het schrikdraad raakt het een keer een tikkie geeft, dus nieuwe batterij is geen punt om aan te schaffen als het apparaat zelf neit zo veel hoeft te kosten..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:23

RGBrink schreef:
paddenstoel zou prima zijn, misschien kan je per pb aangeven wat je ervoor zou willen hebben. HEt gaat er alleen om dat mn knol wat hoort tikken en dat als hij het schrikdraad raakt het een keer een tikkie geeft, dus nieuwe batterij is geen punt om aan te schaffen als het apparaat zelf neit zo veel hoeft te kosten..

Die van ons kunnen we nu niet verkopen is momenteel stuk dus moet nog nagekeken worden maar ik zag toevallig op marktplaats eentje op batterij die iets van 50 euro kosten alleen met een nieuwe batterij kosten die wel meer. Misschien even MP in de buurt in de gaten houden voor een koopje en dat je dan zelf kan gaan halen om te kijken of die nog werkt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:42

kun je geen info bij een dierenwinkel (bijv. Welkoop) vragen?
meestal kunnen die je wel verder helpen.