vraagje over grote

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

vraagje over grote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 22:45

Een vriend van me zoekt al een tijdje naar een verzorgpaard bij hem in de buurt. Onlangs vond hij een mevrouw met veel arabieren en anglo-arabieren... Het enige probleem is: hij is 1.92m! Hoe groot moet een paard dan ongeveer zijn voor hem?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:50

Sterk genoeg. Dat ten eerste.

Op mijn mérens van 1.45 zou hij van mij nog gerust mogen en die zou er ook geen last van hebben. Mijn vriend van 1.88 rijdt daar ook wel is op en die komt er niet eens ruim onderuit, misschien 5 cm.

Maar een arabier Scheve mond... dat wordt bijna meelopen dan. Gewoon per paard bekijken, er is niet echt een vaste maat voor te geven.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:51

Ik heb een vriendin en die is zelf iets van 1.85 en die heeft een paard die net de 1.63 haalt! Mooi ziet het er niet uit qua lengte maar het gaat op zich nog makkelijk!

Als jou vriend nou een paard van 1.70 vind of zo zou dat makkelijk kunnen als dat met gewicht e.d. gaat Lachen

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 22:58

Bedankt voor de reacties! Lachen Hij is héél slank dus zoveel zal hij wel niet wegen é... Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:04

Mijn bijrijdpaard wordt ook 2 dagen per week gereden door een man. Hij is ca. 1.85m lang en mijn bijrijdpaard ca. 1.61m. Kijk maar in het topic in mijn ocerschrift. Het paard is er sterk genoeg voor.

Mijn vriend heeft pardrijles gehad op ongeveer net zo'n groot paard en een grote E-pony. Ook beide stevige dieren en mijn vriend is ca. 1.85m hoog.

Het gaat dus meer om wat het paard kan hebben dan de grootte. Een te klein paard is naturlijk geen mooi gezicht, maar als het een fors paard is valt het plaatje meestal wel mee.

Dit is een foto van mijn vriend op die E-pony Afbeelding.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:15

spokie79 schreef:
Mijn bijrijdpaard wordt ook 2 dagen per week gereden door een man. Hij is ca. 1.85m lang en mijn bijrijdpaard ca. 1.61m. Kijk maar in het topic in mijn ocerschrift. Het paard is er sterk genoeg voor.

Mijn vriend heeft pardrijles gehad op ongeveer net zo'n groot paard en een grote E-pony. Ook beide stevige dieren en mijn vriend is ca. 1.85m hoog.

Het gaat dus meer om wat het paard kan hebben dan de grootte. Een te klein paard is naturlijk geen mooi gezicht, maar als het een fors paard is valt het plaatje meestal wel mee.

Dit is een foto van mijn vriend op die E-pony [image].


hihihi, op de manege van die foto heb ik western gereden Lachen

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:14

Bedankt Spokie79! Lachen Ik vind dat het plaatje van jouw vriend op die e-pony nog goed meevallen zeg! Zijn benen steken er nauwelijks onderuit!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:19

mijn man heeft een par rijlessen gehad op een manege
daar werd hij keer op keer op een fjord gezet , hij is 189
zag er niet eens zo gek uit ,

ik zit soms op een shet van 90 cm en dat ziet er beter uit dan dat ik laatst
op een smalle c pony zat daar kwam ik onderuit
gewoon de hoogte zegt dus niet alles