Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noppert schreef:We moeten de loonwerker laten komen om het te maaien, wij hebben ruim 1,2 ha. Dat kost ongeveer 40 euro, schudden kunnen we zelf gelukkig, want dat moet wel een keer of 3 per dag, duinen (loonwerker) kost ook zo'n 40 euro en dan rekenen ze ongeveer 70 cent per pak (20 kg) voor het persen en dan halen we het daarna zelf van het land. Manlief hoopt er zo'n 5 a 600 pakken af te kunnen halen de 1e snee, dus tel maar uit..........
ElCamino schreef:We hebben expres nog niet gehooid, ondanks het mooie weer.
Eerste snede is er overal af maar gaat in de kuil of in plastic.
Ik wil wachten, ik wil persé kleine baaltjes gewoon hooi, het gras wat er nu afkomt heeft teveel suiker erin zitten en ik wil graag schraler hooi ivm een bevangen paard.
Ik hoop eind mei, begin juni te maaien, afhankelijk of er een droge periode weer aanbreekt.
Vorig jaar hebben wij eind mei gehooid.
Antheman schreef:En mag ik dan vragen wat het hooien kost? Ik heb binnenkort mijn eigen land en kan een halve hectare gebruiken voor hooi.
tamary schreef:Antheman schreef:En mag ik dan vragen wat het hooien kost? Ik heb binnenkort mijn eigen land en kan een halve hectare gebruiken voor hooi.
Advies dat ik kreeg was om voor maaien/schudden/wiersen een oud boertje te vinden die dat voor het plezier nog doet. Dan ben je rond de 100 euro kwijt voor 1/2 ha. Loonwerker komt dan persen/wikkelen en dat is iets van 10/11 euro per baal (in plastic, want ik moet het buiten opslaan). Ik kom dan rond de 25 euro per 300? kg baal uit en dat is aardig richting normale prijs als je inkoopt.