"lope" pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

"lope" pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:42

Sinds een week heb ik er een pony bij. ze heeft eenveulen van een maandje, dus die is hier ook.
heel leuk en heerlijk dat jonge grut.

Maar, de merrie is een 11 jarige pony, die aandacht heerlijk vind. dat heeft ze 6 jaar niet gehad (in een giga land met 150 andere ponys) zonder dat er ooit iets mee gebeurde. maar ze is wel snot brutaal. Nu is ze in de omgang erg lomp. ze staat op je voeten (meer dan bij een ander paard) ze stapt om en gooit ineens haar kont tegen je aan, of ze loopt gewoon tegen je aan. wie herkent dit, en hoe reageer je op zoiets? ik heb niet het idee dat ze het boos bedoelt?
ik weet niet goed wat ik er mee moet. echt boos worden werkt niet, ze snapt niet wat ze verkeerd doet. maar dit is wel heel vervelend!

Vjestagirl

Re: "lope" pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:43

Ik vermoed niet dat ze lomp is, maar dat ze geen respect voor je heeft. Een paard weet dóndersgoed waar ze hun voeten neerzetten, en waar ze hun kont laten. Gewoon respectloos dus.

Dat los je op door boos te worden op de juiste momenten, door grondwerk te doen en heel consequent te zijn.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:47

Het is inderdaad zoals Vjestagirl al zegt, een blijk van respectloos zijn tegenover jou.
Daar moet je aan werken.

Op het moment dat ze dicht langs jou heenloopt, niet een stap opzij zetten, zet liever een stap naar haar toe en zorg ervoor dat ze óm je heen loopt in plaats van door je heen. Laat haar duidelijk merken wat jouw regels zijn.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:51

en op welke manier streng?
met een zweepje kijkt ze me echt aan, wat sta jij daar? en wat is da?
een boze stem opzetten werkt wel, maar na3 x ook niet meer.
en gewoon een tik op haar borst/neus/bips met de hand vind ze niet erg, allen haar neus vind ze vervelend.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:56

Als je een zweepje in je handen hebt en ze loopt je omver, wees dan vooral niet bang om met dat ding een tik uit te delen.
Wat ook helpt is regelmatig als ze in het land staat te grazen, op haar af te lopen en haar te dwingen aan de kant te gaan. Wat je dan aangeeft is dat jij op de plek wil staan waar zij nu staat. Zodra ze aan de kant gaat, wel even op die plek blijven staan. Niet belonen als ze aan de kant gaat, want daarvoor moet jij van die plek afkomen en dan ziet ze deze poging dus nog niet als overwinning voor jou.

Juliaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:06

Ik ga altijd met mijn pony wandelen. En dan opeens stilstaan. loopt ze verder door dan mij zet ik haar stil en moet ze achteruit lopen. Door dit consequent te doen krijgt ze respect voor je en staat ze stil als jij dat ook doet. Ook als ze sneller dan je loopt kun je haar stil zetten en achter uit laten lopen. Ze moet weten dat jij de leider bent.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:07

met wandelen is ze echt super braaf, het is puur op de poetsplaats/intland