) een dressuurzadel erbij te kopen, en uiteindelijk mn vzh-tje in te wisselen voor een ouder springzadeltje.Maar ik ben eigenlijk geen dressuurzadels gewend. Heb een tijdje op een oude kieffer gereden, maar daar reed ik na een tijd rijden mn kont op kapot. (en t was een pijn-in-me-rug zadel, maar alletwee die dingen heb ik met meerdere kieffers, ook vzh)
Wat ik ook doe op een dressuurzadel is mn hakken 'vastzetten' zeg maar, en dan krijg je zwabberbenen. Met andere zadels heb ik dat echt nooit, tenzij ik mn beugels veel te lang heb.
Ik wil graag een zadel dat zacht zit, liever geen supergedwongen zit, en géén kieffer. Hoeft geen topmerk te zijn, JC of Rossner (of Zaldi?) is ook best.
Een tweedehandsje is een goeie optie, en als ik ongeveer weet wat ik wil kan ik het een beetje in de gaten houden.
KN? Stubben (die zijn toch harder? de siegfried vzh wel...)? Rossner?

, heb een moeilijke maat Tinker waar mijn 2e hands Daaleman erg goed op ligt, verder vind ik de Prestige Top Dressage erg lekker zitten, bij de nieuwe KN zadels zit ik te veel voorover
Ook een hele zachte zit..Goed te onderhouden...Schuift absoluut niet,goede pasvorm,geen gedwongen houding...
Als ik een paar munten over heb wil ik er een zadel bij.