[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:27

Mloes schreef:
Hooinet op hooibak werkte bij ons niet. Ging toch met te grof geweld. Hooinetten hebben we van ehmm... Ik ga even nadenken. Hebben veel geprobeerd, aanhangernetten, Epplejeck, Agradi, uiteindelijk een bepaald merk gevonden die écht niet kapot te krijgen is. Die netten hebben wel veeeel te verduren hier haha

Als je een onbreekbaar net weet hoor ik het heel graag! Wanneer een ijzeren raster goed zou gaan zou dat ook onze keus zijn, maar helaas slijten de tanden van de paarden dan te snel.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:05

De netten van Equiculinair zijn echt niet kapot te krijgen!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:38

suffie schreef:
De netten van Equiculinair zijn echt niet kapot te krijgen!


Die extra sterk bedoel je dan?

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:58

Hey, iemand die mij hooinetten van maas ong. 8x8 kan aanraden? Of een bepaald merk. Groetjes

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:04

Nipples schreef:
Hey, iemand die mij hooinetten van maas ong. 8x8 kan aanraden? Of een bepaald merk. Groetjes


Equiculinair :)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:22

Ja Maartje, de extra sterke variant.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:34

Die netten extra sterk (ik haal ze uit Duitsland) zijn hier idd nog heel en heb ze alweer een poosje in gebruik.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:47

Ik zal mijn stalgenootje eens vragen welke netten wij hebben.. waren wel wat duurder maar als je er dan jaren mee kan is dat prima :-)

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:58

Mijn ervaring is dat je alleen een slowfeeder moet gebruiken als je veel of onbeperkt hooi geeft, onze paardjes sloopten de netten ook uit verveling/frustratie omdat ze toen gewoon honger hadden, nu ze onbeperkt krijgen blijven de netten van de action zelfs heel :j

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:59

Probleem is dat ze daar enkel kleine mazen hebben, zoek echt een giga hooinet met grote mazen. Waren er ook niet zon vissersnetten te koop? Of is dat niet geschikt

Eb01
Berichten: 298
Geregistreerd: 18-08-11

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:55


Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:18

Iemand die hier weet of de netten van equiculinair geleverd worden met touw om ze dicht te knopen/op te hangen of dat je daar iets anders voor moet kopen/verzinnen? Ik wil waarschijnlijk 2 netten hier bestellen. Heb nu netten van de epplejeck van 4.5 cm maas alleen wil toch dat ze er langer over doet qua eten, zeker 's nachts dus de keuze om kleiner te gaan :=

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:42


suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:55

Robin_Rikkie schreef:
Iemand die hier weet of de netten van equiculinair geleverd worden met touw om ze dicht te knopen/op te hangen of dat je daar iets anders voor moet kopen/verzinnen? Ik wil waarschijnlijk 2 netten hier bestellen. Heb nu netten van de epplejeck van 4.5 cm maas alleen wil toch dat ze er langer over doet qua eten, zeker 's nachts dus de keuze om kleiner te gaan :=


Daar moet je zelf iets voor verzinnen. Ik heb hiervoor een bundel van dat gekleurde touw bij de Action gekocht, samen met 3 van die karbijnhaken per net. Dat werkt prima. Ze hangen nu ruim 3 maanden en per dag gaat er een volle kruiwagen hooi in en hebben ze zeker voor zo'n 36 uur eten voordat het net helemaal leeg is.
Ik had ook eerst de netten van EJ, maar die heb ik in juni aangeschaft en die waren begin november helemaal door. Ze konden het gewicht van het hooi niet aan en scheurden bij de lussen kapot.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:12

Ja hoor Robin Rikkie. Zitten touwen aan in contrast kleur. Heb er inmiddels 5 van Equiculinair (niet de super sterke)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:11

Coentjuh schreef:
Ja hoor Robin Rikkie. Zitten touwen aan in contrast kleur. Heb er inmiddels 5 van Equiculinair (niet de super sterke)


Dan ligt het er echt aan welk net je van hun hebt, want bij mijn net staat er ook bij dat er geen bevestigingsmateriaal bij zit. https://equiculinair.nl/hoogr3x2-410.html

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:25


Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:49

Ik had het inderdaad over de normale hooinetten en niet de hoog capaciteit hooinetten, had iets duidelijker moeten zijn :=
Fijn dat dit er wel bij zit, dan ga ik ze binnenkort bestellen!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:12

pluche_pluus schreef:
Jasia schreef:
Hier eindelijk iets dat lijkt te werken en wat ze tot nu toe ook heel laten!

[ [url=m/xHI4wp.png]Afbeelding[/url] ]

De plaat ligt los in de bak en zakt vanzelf met het hooi naar beneden. De plaat kan er niet uit door de twee 'pinnen' aan de bovenkant.
Ze doen met een volle bak met z'n tweeën ongeveer 10 - 12 uur.

Die is mooi!
Heb iets soortgelijks op een duitse paarden evenement gezien:
http://kaminholzmeister.de/Heutrog

Onbreekbaar, hierdoor kunnen er geen stukken afbreken/in mn paard steken en makkelijk hervulbaar.
Heeft iemand van hier ervaring met deze slowfeeder?

Zoek iets voor mijn merrie, ze sloopt op dit moment liever de omheining, sleept het hooi de nattigheid in en eet er vervolgens niks meer van.
De slowfeeder wil ik stal gaan hangen.

Heb een keer zo'n hooinet in de trailer gehangen, maar ze bijt er echt in ipv knabbelen. Gaat er vervolgens vol in hangen, oftewel niet handig :o


Deze slowfeeder heb ik ondertussen binnen en in elkaar gezet.
Zal van het weekend opgehangen worden, ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen met mijn sloopkogel.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:20

Ik heb er ondertussen een slowfeeder bij gemaakt. Naast de hooibak met hooinet in frame hebben we nu ook de hangende hooi ton!
De Haflingers vinden hem geweldig! Ze verkiezen hem vaak boven de hooibak.

Afbeelding

Afbeelding

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:30

Hij is leuk en leuk dat de paarden hem zo leuk vinden. Maar waarom hangt hij zo ontzettend hoog?

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:41

GDG schreef:
Hij is leuk en leuk dat de paarden hem zo leuk vinden. Maar waarom hangt hij zo ontzettend hoog?


Het is een extraatje dus ze moeten er wat moeite voor doen :) Hun normale hooi krijgen ze in de slowfeeder hooibak. Dit zijn 2 extra plakjes van een kleine hooibaal.
Ontzettend hoog valt mee hoor, ze kunnen overal goed bij.
Bezigheidstherapie :D

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:02

In het wild eten ze ook zo nu en dan van bomen en struiken dus wat afwisseling in de eethouding lijkt me helemaal niet gek.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:07

viola schreef:
In het wild eten ze ook zo nu en dan van bomen en struiken dus wat afwisseling in de eethouding lijkt me helemaal niet gek.


Dat was ook mijn achterliggende gedachte inderdaad

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:59

Hey even een vraagje ik heb zo ongeveer dezelfde grijze bak staan die je als slowfeeder kan gebruiken.

Nu wil ik hem te koop zetten op internet. Maar wat kan je ongeveer vragen voor zo'n bak? Hij is nog waterdicht en kan gebruikt worden als.drinken bak

Afbeelding