welk zoutblok in wei ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indian_horse

welk zoutblok in wei ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:37

Ik weet van die vierkante witte zoutblokken dat als ze in de wei nat worden dat ze uit elkaar vallen :j . Is dit met Hymalaya stenen ook zo ?

Weet iemand een zoutblok wat wel in de wei gebruikt kan worden ? Tenminste wat is het handigst, ook als ze nat worden (hoewel er hier nog geen druppel valt ;) ).

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:56

tamary

Re: welk zoutblok in wei ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:17

Die himalya stenen lossen ook op in de regen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een simpele manier om een steen op te hangen met een afdakje erboven tegen de ergste nattigheid.
Wat ook redelijk goed gaat is een velg met autoband er nog om als onderleggen voor zo'n witte vierkante steen, omdat het water dan weg kan lopen valt het oplossen door regen erg mee.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:11

Alle stenen lossen op in water en vallen daardoor uiteindelijk uit elkaar. Wat maakt het uit, aan losse stukken kunnen ze ook likken toch? ;-)

Ik vind een himalaya steen milieuonvriendelijk omdat deze de halve wereld rond moet reizen om bij ons in de wei te komen hangen. Bovendien zijn er betere stenen op de markt. Ik zou het lekker bij de KNZ houden :j.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:19

De mijne lusten de himalaya steen niet eens.
Nee doe mij maar de ouderwetse witte zoutblok.Heb ook zo'n rood/bruine zout/mineralenblok gehad,maar die vinden ze ook niet echt geweldig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:27

Ik heb meestal zo'n rode van 10 kg in het land liggen.
Smelt wel iets, maar het valt me mee hoe hard.

Zomers ligt hij in het land op de grond. 's winters heb ik de restjes in een voerbak (met wat gaatjes onder in zodat er geen water in kan blijven staan) onder een afdakje in de padock.

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:14

Die rode vinden ze bij mij ook niks. Wel die hymalya en die witte KNZ stenen vinden ze lekker. :9

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:19

wij hadden een grote witte ronde in de wei, (van Kraemer) is inmiddels opgelikt door de pony's van de stalhouder :P Maar hij smolt niet echt in de regen. Ga binnenkort weer een nieuwe halen, want ze gaan straks weer lekker 24 uur de wei op.
Heb ook ooit een keer een rode gehad, maar daar bleef niks van over na een paar regenbuitjes.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:49

Die rode geven ook zo lekker af als ze nat zijn.