de titel zegt al genoeg maar hoe kun je de staart van je paard dikker krijgen? mijn paard heeft een best wel schriele staart met wat je soms rond ziet lopen, een wat vollere staart mag ze van mij wel maar hoe krijg ik dat voor elkaar. ze heeft last wel van zomerecseem dus de bovenkant blijft altijd een soort van kort.
TIPS??
Cassidy
Geplaatst: 13-05-11 11:44
Cowboy Magic gebruiken, staart van hand uitpluizen, NIET borstelen. Voorkomen dat ze gaat schuren dus deken gebruiken. En het duurt 2 jaar of langer voordat een haar van de paardenstaart de volledige lengte heeft bereikt, dus verwacht geen kortetermijn wonderen...
MarliesV
Geplaatst: 13-05-11 11:45
Helaas kan je er niets aan doen. Uitpluizen met de hand en af en toe antiklit er in is altijd verstandig.
Zomerexceem bestrijden door een deken er op te leggen zodat de staart niet wordt geschuurd.
Verder lijkt een staart vaak wel voller als je hem gewassen hebt (bv met Cowboy Magic) maar dat is op het oog.
Net als bij een mens is niet ieder paard gezegend met een volle bos staart of manen.
Edit: typo. En hetzelfde verhaal als Cassidy
belper
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-11 12:01
bedankt voor de tips ik was der saart en manen welis met betadine shampoo en dan schuurt 1 of 2 dagen weinig tot vrijwel niet
Cassidy
Geplaatst: 13-05-11 13:10
Als je bedenkt dat een haar in een staart er meer dan 2 jaar over doet om de hele lengte te groeien, gaan 1 of 2 dagen niet schuren weinig zoden aan de dijk zetten, denk je niet? Voorkom dat de haren afbreken - met Cowboy Magic Detangler and Shine. Ga niet de staart kammen of borstelen, doe alles met de hand. Gebruik een exceemdeken. Kijk uit voor bijtgrage weidegenootjes, veulens of geiten! Je kunt eventueel de staart in een vlecht doen, en als bescherming er een staartzak omheen doen. Deze zijn van lycra, verkrijgbaar in hele leuke kleurtjes en printjes. Kijk maar hier: