Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biancavos schreef:lijkt me niet bepaald een goed plan, toen die van mij nog klophengst was wilde hij op elke hengstige merie springen, daarnaast kan een klophengst nog heel goed vruchtbaar zijn.
linda_arnold schreef:biancavos schreef:lijkt me niet bepaald een goed plan, toen die van mij nog klophengst was wilde hij op elke hengstige merie springen, daarnaast kan een klophengst nog heel goed vruchtbaar zijn.
Daarnaast zou ik mijn hengstige merrie niet graag in de wei achter laten bij een (klop)hengst die nog pogingen onderneemt er op te klimmen
Dus vanuit jou positie wellicht weinig problemen, maar vanuit opzicht van de andere eigenaren lijkt mij dat dit niet gewenst is
joyfordogs schreef:ik zou eerst een laten uitsluiten of vaststellen of hij een klophengst is.
mijn ruin dekt ook wel eens de merries, geheel probleemloos op een beleefde manier, hij is echt geen klophengst, ik was bij zijn castratie aanwezig
dus ik zou geen voorbarige conclusies trekken.
joyfordogs schreef:fokken met een klophengst is niet verstandig, het is namelijk een erfelijke aandoening.
hier worden de merries idd ook gewoon gedekt door mijn ruin, ze worden dus redelijk natuurlijk gehouden hier
met het ras waarmee ik kleinschalig fok, is natuurlijke dekking nog heel normaal btw.