Kudde 24/7 buiten, mijn paard alleenoverdag erbij: probleem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaaa

Kudde 24/7 buiten, mijn paard alleenoverdag erbij: probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:03

Mijn merrie heeft altijd met een andere merrie samen in de wei gestaan, van 8.00 tot 17.30. Sinds 2 dagen zijn ze met zijn 2en naar een kudde verhuist, van een KWPN-merrie, een andalusier en een jaarling. Nu ging dat prima, de jaarling zoekt de andalusier op, de kwpn-merrie stond met name alleen en mijn paard stond samen met haar vriendinnetje.
Nu is het alleen zo dat alle paarden ook 's nachts buiten blijven staan, en die van mij 's nachts naar binnen gaat. Dit in verband met het het vele gras wat zij niet gewend is en ze zich helemaal vol (vr)eet. Nu zette ik haar vanmorgen buiten en was haar plek bij haar vriendin ingepikt door de KWPN-merrie. Nu staat ze dus alleen. Zou ze dit als vervelend ervaren en moet ik er nog één bij zien te regelen? Of maakt dit in principe niks uit, zolang ze maar niet helemaal in haar eentje op de wei staat?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:08

Door je paard steeds voor langere tijd uit de groep te halen hoort ze niet echt bij de kudde.
Hoeft opzicht niet zo'n probleem te zijn zolang ze haar blijven accepteren.
Is het geen oplossing om de hele groep snachts op een paddock te zetten of op een kaler stuk?

biancavos

Re: Kudde 24/7 buiten, mijn paard alleenoverdag erbij: probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:22

vaak eten paarden als ze alleen overdag buiten staan in die uren meer als dat je ze 24/7 buiten laat staan, ze hebben het idee te moeten bunkeren in de uren dat ze naar buiten mogen.
ik zou je paard ook 24/7 buiten zetten, eventueel met een grasmasker.