Stal 1
- stal : vrij groot, ik schat zo'n 4 bij 4 meter, met buitenluik.
- weidegang : het hele jaar door, wel maar van 8-14u en bij sneeuw helemaal niet
- omvang : niet groot. Slechts met 5 paarden waarvan er 3 van 1 zelfde persoon zijn.
- faciliteiten : weinig. wasplaats en kleine buitenbak.
- uitrijmogelijkheden : vrij goed. rustig stukje bos nabij, met waterput om te gaan zwemmen met je paard.
- afstand : 15 km, in juli-augustus 17,5 km
- extra : stalgenoten zijn lid bij de rijclub en hebben vrachtwagen. Als ik op wedstrijd besluit te gaan kan ik dus met hen meeliften om te gaan trainen en naar tornooien te gaan.
- kosten : 150 euro per maand volpension
Stal 2 :
- stal : ruime loopstal van ongeveer 5 bij 8 meter, waarvan de helft in openlucht. Afgesloten met buizen dus contact met buurpaarden is heel goed mogelijk. Gelegen op rustiger deel van de manege.
- weidegang : enkel van de maanden mei tot september. echter wel een paddock aanwezig en een losgooibak, en de loopstal biedt ook wat frisse lucht.
- omvang : groot. Een gigantische manege met veel pensiongasten waar veel gebeurt
- faciliteiten : veel! wasplaats, 2 binnenbakken, longeerbak, 2 buitenbakken (1 spring en 1 dressuur), cafetaria met terras en drankautomaat buiten, veel ha weides.
- uitrijmogelijkheden : een heel netwerk van ruiterpaden in de buurt, veel bossen.
- afstand : 13 km, in juli-augustus 21 km
- extra : op een halfuurtje rijden van een terrein van de ruiterclub, erg handig aangezien we geen trailer hebben voor als ik op wedstrijd wil.
- kosten : nog onbekend, maar zal wel meer zijn uiteraard.
Opzich gaat mijn keuze uit naar stal 2. Ben wel liever op een stal waar veel leven is als je je paard aan het poetsen of rijden bent, en waar je na het rijden gezellig wat kan gaan drinken in de kantine. Langs de andere kant maak ik me weer zorgen, want als ik wedstrijden wil gaan rijden is het erg ongunstig en ook de afstand in de zomermaanden is heel wat verschil.
Alvast bedankt!