Wij willen in onze weide een buitenpiste van 20x60 aanleggen, de wei bevind zich net achter ons huis. (Hebben we dan een vergunning nodig, het is onze eigen wei) We zouden graag alles zelf doen. Nu was mijn vraag hoe moeten we daar aan beginnen? Welk zand hebben we nodig zodat we zomer en winter toch nog goed kunnen trainen? In de winter zou ik eventueel als onze piste echt niet te berijden is in de manege gaan rijden (binnenpiste).
Anoniem
Geplaatst: 01-05-11 11:21
Ik lees graag even mee over zand en hoe te beginnen
Een vergunning heb je volgensmij in elk geval nodig, ook al is het je eigen wei. Hoe dat werkt daar kan je gemeente je meer over vertellen.
Vergunning heb je zeker nodig! Dat kun je allemaal navragen bij je gemeente. De bak hier is omgegraven, dus geel zand uit de bodem naar boven gehaald. Dat is gemengd met drainagezand en er liggen afvoerleidingen in, ook voor de drainage. Als toplaag hebben we all weather snippers. Als je het hele jaar door wil rijden zul je veel hebben aan drainage of aan all weather spul. Ik zou je er zeker in gaan verdiepen en evt. goed laten adviseren. Voor je het weet heb je een dure bodem erin liggen die waardeloos is, en draai dat nog maar eens even terug!
Ella_
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-11 14:43
Iemand die bij zich thuis een piste heeft met eb en vloed bodem? Hoeveel kost dit?
Wat kost dit, 20/30.000? Zoiets zal je wel kwijt zijn.
Als je even zoekt op google heb je verschillende bedrijven die complete bakken aanleggen, belangrijk is een goede drainage en een goede bodem. Wat bijvoorbeeld erg duur en goed is, is en agterbergbodem.