Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissy schreef:realiseer je wat een paard bij huis allemaal voor werk meebrengt, niet meer uitslapen paarden want moeten eten, niet meer dagjes weg want paarden moeten eten en naar binnen/buiten, niet meer op vakantie zonder oppas te regelen etc. Zelf mest aan en afvoeren, zelf hooi stro aan en afvoeren etc. Weide en stalonderhoud etc. als je dat allemaal niet erg vindt dan kun je je paarden aan huis houden.
het heeft ook voordelen maar zeker ook nadelen. Weeg dat goed tegen elkaar af en neem dan je beslissing.
it_is_me schreef:Nou, ik geloof dat menig mens met een gezin, niet meer tot 12 uur gaat uitslapen. Dus dat zal voor TS niet echt relevant zijn...
Mensen met paarden of andere dieren zullen hun leef gewoontes natuurlijk moeten aanpassen, maar waar een wil is is een weg. Het is maar net of je het er voor over hebt.
keshia schreef:het ligt er maar een beetje aan, wat voor manier je paarden houd....
als ik mijn paard elke dag een andere deken op wil hebben, en 's ochtends buiten, 's avonds binnen wil hebben... en mijn paarden drie keer per dag gevoerd zouden moeten worden... en de hele stal vies maken omdat ze er 12 uur per dag in staan... hmmmm dan zou ik er toch eens over na denken om ze aan huis te zetten...
maar zoals ik hoor, houd je het liefst je paarden alle dagen buiten, met 24/7 hooi ter beschikking.... dat is hetzelfde als wat ik heb... en dat is goed te doen aan huis...
mijn paarden heb ik vandaag nog niet eens gezien, maar hebben meer dan genoeg water en hooi, om het nog te redden tot vier uur...
ze staan buiten, en maken nu de stal dus ook niet vies...
wat wel handig is nog om over na te denken, is: heb je een binnenbak nodig? zo ja, dan is aan huis stallen niet zo handig... want dan zul je in de winter met de trailer weg moeten voor een binnenbak, en dat is niet echt handig... alles kan, maar fijn zal dat niet zijn...
het is wel echt een zeer fijn gevoel je paarden aan huis te hebben! dat zeker...
bambietje schreef:als je een paard aan huis hebt staan dan kan je toch gewoon familie/vrienden vragen voor het buitenzetten en voeren..
it_is_me schreef:cissy schreef:realiseer je wat een paard bij huis allemaal voor werk meebrengt, niet meer uitslapen paarden want moeten eten, niet meer dagjes weg want paarden moeten eten en naar binnen/buiten, niet meer op vakantie zonder oppas te regelen etc. Zelf mest aan en afvoeren, zelf hooi stro aan en afvoeren etc. Weide en stalonderhoud etc. als je dat allemaal niet erg vindt dan kun je je paarden aan huis houden.
het heeft ook voordelen maar zeker ook nadelen. Weeg dat goed tegen elkaar af en neem dan je beslissing.
Hoezo zou je niet meer kunnen uitslapen, dagjes weg, niet op vakantie? Ik begrijp van TS, dat er meerdere gezinsleden zijn, die willen paardrijden, dan zouden de taken toch verdeeld kunnen worden? En als je een dagje weg wilt, dan is er vast toch wel een ander familielid of buurman/vrouw of vriend/vriendin, die de paarden kan voeren. Natuurlijk moet je er wel rekening houden, maar het hoeft absoluut geen probleem te zijn.
bambietje schreef:als je een paard aan huis hebt staan dan kan je toch gewoon familie/vrienden vragen voor het buitenzetten en voeren..